۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85114095
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جایگاه مرزنشینان به صورت قانونی تعریف شود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: جایگاه مرزنشین باید به صورت قانونی تعریف شود و ما نیز همواره تلاش می‌کنیم مرزنشینان به این مهم دست پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، عبدالله رشیدی‌پور روز چهارشنبه در همایش ملی جامعه‌شناسی مرز در دانشگاه کردستان با بیان اینکه برای ارتقای وضعیت مرزنشینان اقداماتی صورت گرفته است، اظهار کرد: تامین زیرساخت‌ها در مناطق مرزی آغاز شده که نوید آینده‌ای خوب برای کردستان و مرزنشینان است.

وی یادآور شد: وضعیت کنونی مرزها برای استاندار کردستان به عنوان نماینده عالی دولت هم پذیرفته نیست و همچنان در حال تلاش و پیگیری برای بهبود وضع موجود هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان ضمن اشاره به ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک استان کردستان با عراق، افزود: مرز نقطه‌ جداکننده بین کشورهاست و این نقطه می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد.

رشیدی‌پور با اشاره به اهمیت مبادلاتی که در مرزهای رسمی صورت می‌گیرد، یادآور شد: می‌توان بخشی از درآمد حاصل از این مبادلات را به تامین زیرساخت‌های مرزی اختصاص داد.

وی ادامه داد: مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان مصوب و توسط شورای نگهبان تایید و فعالیت عملیاتی کردن آن شروع شده که می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه این مناطق داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان از برگزارکنندگان همایش خواست تا مقالات دریافت شده را به منظور بهره‌گیری از آنها در اختیار مسئولان قرار دهند و تاکید کرد: برگزاری این همایش می‌تواند تاثیر مثبتی در این زمینه داشته باشد.

دومین همایش ملی جامعه شناسی مرز، سیاست‌های توسعه و حیات اجتماعی مرزنشینان از امروز آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

در این همایش ۲ روزه در قالب ۶ نشست تخصصی و ارائه ۲۸ مقاله به صورت سخنرانی به ابعاد مفهومی و نظری مطالعات مرز، تجربه زیسته مرزنشینی، سیاست‌های توسعه در مناطق مرزی با تاکید بر تغییرات خانواده، جمعیت و وضعیت آموزش در مناطق مرزی و چگونگی بازنمایی مرز در رسانه‌های ارتباط جمعی پرداخته می‌شود.

در این همایش دکتر سید حسین سراج زاده، دکتر ستار عزیزی، دکتر حاتم حسینی، دکتر جلیل کریمی و دکتر بهمن باینگانی به عنوان سخنران کلیدی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

از دیگر برنامه‌های دومین همایش ملی جامعه شناسی مرز، برگزاری میزگرد و پنل‌هایی در راستای محورهای همایش و با حضور صاحبنظران و مسوولان هر حوزه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha