امام جمعه شیراز: یادواره شهدای عشایر با محوریت حل مشکلات این قشر برگزار شود

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با تاکید بر لزوم توجه همه متولیان و مسئولان نسبت به حل مسایل و مشکلات عشایر استان گفت: در برگزاری مراسم یادواره شهدای عشایر تلاش شود که به مسایل و مشکلات این قشر رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام چهارشنبه در نشست صمیم با معتمدان و نخبگان ایلات و طوایف فارس در شیراز افزود: در حقیقت این همایش به یاد ۲ هزار شهید جامعه عشایر فارس اما برای حل مشکلات بازماندگان شهدا برگزار شود.

وی ادامه داد: قطعا اگر چنین برنامه هایی با حل مشکلات مردم همراه باشد، شهدا خوشحال و راضی خواهند بود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر مشکل جوانی که در همایش بزرگداشت شهدا شرکت کرده شنیده و حل شود، آن جوان دلگرم می شود و باز هم شرکت می کند.

آیت الله دژکام بیان کرد: مسئولان هم با حضور در چنین برنامه هایی از نزدیک در جریان مشکلات عشایر قرار می گیرند و نسبت به حل آن اقدام می کنند و این کار لابی گری را هم حذف می کند و مشکلات مردم در مقابل چشم خودشان بررسی و رفع می شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر رسیدگی و حل مشکلات مردم تاکید داشته و در این زمینه بسیار دلسوزی می کنند و از مسئولان می خواهند که رسیدگی به مشکلات مردم را با جدیت دنبال کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به نقش عشایر در تامین امنیت غذایی گفت: عشایر برای فعالیت در این زمینه نیاز به ایل راه دارند تا بتوانند به راحتی تردد و کوچ کنند و اگر این شرایط به نحو مطلوب فراهم شود، سود آن هم به عشایر می رسد و هم سایر اقشار جامعه بهره مند می شوند.

آیت الله دژکام افزود: بنابراین حل مشکلات ایل راه های عشایری به عنوان یک مساله مهم باید از سوی مسئولان مورد توجه واقع شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha