مصرف برق مراکز تجاری پایتخت ۱۱۰ مگاوات است

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: مراکز تجاری پایتخت در ساعت پربار مصرف، ۱۱۰ مگاوات از مصرف انرژی این کلان‌شهر را به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، کامبیز ناظریان با اشاره به وجود ۶۵۰ مجتمع تجاری بزرگ در کلان‌شهر تهران افزود: بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مصرف برق شهر تهران در ساعات اوج بار متعلق به مراکز تجاری بزرگ است به همین دلیل همکاری این دسته از مشترکان می‌تواند در مدیریت پیک مصرف در فصل گرما تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشد.

وی با قدردانی از همراهی مشترکان تجاری پایتخت در تابستان سال گذشته، ادامه داد: اجرای مانور پایش مشترکان تجاری و هتل‌های شهر تهران اقدامی مؤثر در شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در این مراکز به‌منظور کاهش مصارف برق در ساعات اوج مصرف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: طی این مانور علاوه بر تکمیل بانک اطلاعاتی و ابلاغ مصوبات و برنامه‌های مدیریت مصرف برق، وضعیت مولدهای خود تأمین مشترکان و کنتورهای هوشمند نصب شده به‌منظور تخصیص پاداش به مشترکان همکار در قالب تفاهم‌نامه‌های همکاری نیز بررسی و ثبت شد.

وی ادامه داد: علاوه بر پرداخت پاداش همراهی به مشترکانی که اقدام به استفاده از مولدهای خود تأمین کنند مشترکان خانگی نیز می‌توانند طی سال جاری از پاداش‌های ریالی تخصیص‌داده‌شده در حوزه برق بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha