۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85113957
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

رویداد "روز شاد ریاضی" به کاهش اضطراب دانش‌آموزان کمک می‌کند

اصفهان - ایرنا - کارشناس آموزش خانه ریاضیات اصفهان گفت: برگزاری رویدادهایی مانند "روز شاد ریاضی" به کاهش اضطراب دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان برای یادگیری این درس مهم کمک بسیاری می‌کند.

شراره تقی دستجردی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رویداد "روز شاد ریاضی" توسط خانه ریاضیات اصفهان با هدف ایجاد اوقات بانشاط برای دانش آموزان و خانواده‌های آنها با انجام بازی‌های ریاضی و آشنا کردن هرچه بیشتر و بهتر آنها با کاربردها و مفاهیم این درس برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه برخی از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها نسبت به یادگیری درس ریاضی دچار اضطراب یا ترس از ناتوانی در آن هستند، اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری چنین رویدادهایی این است که با آموزش و فرهنگ‌سازی، خانواده‌ها و حتی معلمان در این زمینه آگاهی بیشتری پیدا کنند و بدانند که چگونه می توان از طریق بازی، اضطراب دانش‌آموزان در این زمینه را کاست.

تقی دستجردی با بیان اینکه این برنامه امروز و فردا از ساعت ۱۶ و ۳۰ تا ۱۹ در خانه ریاضیات اصفهان برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این برنامه بدنبال این هستیم که فرزندان همراه با خانواده و معلمان خود درگیر فعالیت‌ها و بازی‌های ریاضی شوند تا دید آنها نسبت به این دانش تغییر یابد.

وی با بیان اینکه فرزندان در روزهایی که به مدرسه می‌روند از والدین خود جدا می‌شوند، افزود: در این رویداد، خانواده‌ها در کنار فرزندان خود هستند، با فعالیت ها و بازی های ریاضی و کاربرد آنها آشنا می‌شوند و دید جدیدی نسبت به کاربردهای ریاضی در زندگی واقعی پیدا می کنند.

این کارشناس بخش آموزش خانه ریاضیات اصفهان خاطرنشان کرد: در برنامه "روز شاد ریاضی" فعالیت‌ها و بازی‌هایی با موضوعات اعداد، هندسه، منطق، آمار و احتمال، گراف، "ترکیبیات" و توپولوژی(مکان‌شناسی) با حضور دانش آموزان و خانواده‌هایشان در محیطی شاد و با نشاط برگزار می‌شود.

وی با بیان‌اینکه مخاطبان این رویداد کودکان، مقطع پیش دبستانی تا مقاطع بالاتر تحصیلی هستند، توضیح داد: برغم تاکید کتاب‌های درسی بر جنبه‌های کاربردی ریاضی، بدلایل مختلف ممکن است دانش‌آموزان نتوانند آنطور که باید و شاید این مفاهیم را درک کنند یا به ابزار و بازی‌های ریاضی دسترسی نداشته باشند.

تقی دستجردی افزود: به همین دلیل خانه ریاضیات اصفهان در تلاش است تا با برگزاری چنین رویدادهایی، زمینه آشنایی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و حتی معلمان را با چنین فرصت‌ها و ابزارهایی فراهم سازد.

به گفته وی، در برخی از کشورها مانند هلند، آلمان و امریکا، نمایشگاه‌ها و موزه‌های دائمی ریاضی وجود دارد و دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها می توانند با بازدید از این مکان‌ها با ابزارها و بازی های ریاضی آشنا شوند که لازم است چنین اماکنی در ایران نیز ایجاد شود و توسعه یابد.

به گزارش ایرنا، رویداد "روز شاد ریاضی" به مناسبت روز بزرگداشت حکیم عمر خیام و روز ملی ریاضیات با حضور دانش‌آموزان، والدین و معلمان در اصفهان برگزار می‌شود.

۲۸ اردیبهشت مصادف با سالروز تولد شاعر، ریاضیدان و ستاره شناس شهیر ایرانی، حکیم عمر خیام به "روز ملی ریاضیات" نامگذاری شده است.

خانه ریاضیات اصفهان بعنوان نخستین خانه ریاضیات ایران در سال ۱۳۷۷ آغاز بکار کرد و تاکنون همکاری‌های بین‌المللی زیادی با کشورهای مختلف داشته است.
این مرکز بعنوان واحدی غیردولتی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری اصفهان با هدف آماده‌سازی نوجوانان و جوانان برای تحقق اهداف فرهنگی آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش ریاضی و بهبود روش‌ها و پژوهش‌های علمی کاربردی در راستای ارتقای دانش ریاضی فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha