۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲
کد خبر: 85113942
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

خمین آماده برگزاری دومین جشنواره گل و گلاب است

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲
کد خبر: 85113942
خمین آماده برگزاری دومین جشنواره گل و گلاب است

خمین - ایرنا - سخنگوی برگزاری دومین جشنواره گل و گلاب خمین گفت: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های پرورش گل خمین ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه جاری در روستای شهابیه از توابع این شهرستان با حضور مسئولان کشوری ، استانی و مردم برگزار می‌شود.

«مسعود متقی» روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مسابقه عکاسی از گل های محمدی و گلخانه های شهابیه از توابع خمین در گفت و گو با ایرنا، افزود: دومین جشنواره گل و گلاب خمین در قالب ۲۲ غرفه صنایع دستی محصولات خانگی نمایشگاه عرضه گل محمدی و گلاب و ۱۲ غرفه نمایشگاه انواع گل‌های آپارتمانی و شاخه بریده برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: آیین گل غلتان، گلاب گیری و جشن با حضور هنرمندان کشوری و استان مرکزی از جمله برنامه‌های جنبی دومین جشنواره گل و گلاب خمین است.

سخنگوی دومین جشنواره گل و گلاب خمین کشت گل محمدی و حمایت از صنعت گل‌کاری، بررسی مشکلات گل‌کاران و بحث و تبادل نظر برای ارائه راهکارهای برون رفت از مشکلات فعالان این حوزه را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی اظهار کرد: خمین با پرورش گل‌های شاخه بریده، آپارتمانی، گل محمدی و گلاب‌گیری یکی از ظرفیت‌های ارزشمند استان مرکزی است و از مسئولان امر انتظار می‌رود نسبت به حمایت از فعالان این حوزه توجه ویژه داشته باشند.

سخنگوی دومین جشنواره گل و گلاب خمین بیان کرد: گلاب‌گیری یکی از منحصربه فردترین و زیباترین آیین‌های کهن به شمار می‌رود که با گل و شکرگزاری همراه است و می‌تواند یکی از راه‌های جذب گردشگر باشد.

خمین از توابع استان مرکزی است و ۳۰ هزار و ۷۶۱ نفر از جمعیت ۱۰۵ هزار نفری این شهرستان ساکن روستا هستند.

خمین دارای هفت دهستان، ۹۳ روستا در بخش مرکزی و ۵۲ روستا در بخش کمره است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha