به گزارش ایرنا ، عماد حازیم رئیس اداره امتحانات آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش سوریه در گفت وگو با خبرگزاری رسمی دولت سوریه سانا، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه مجموعه اقداماتی را برای تکمیل امتحانات درحد نیاز انجام داده و در خصوص تجهیز مراکز امتحانی، تشکیل کمیتههای ویژه تنظیم سوالات بر اساس چندین مدل و اتخاذ آنها پس از مطالعه، چاپ سوالات، مکان حضور دانش آموزان در کلاس ها و توزیع مراکز ناظر، ایجاد فضایی راحت و آرام برای همه دانش آموزان پیش بینی شده است.
حازیم تاکید کرد: با توجه به پیگیری میدانی روند امتحانات، ناظران آموزشی، متخصصان و کارشناسان این اداره به بسیاری از مدارس استانها برای مشاهده واقعیتها و رفع چالشها و غلبه بر مشکلات اعزام میشوند.
وی اظهار کرد: نوع سئوالات امتحانات با سازوکار تدوین برنامه های درسی مصوب وزارت که متکی بر اثربخشی زبان آموزشی و ارائه مهارت های لازم برای به کارگیری همه دانش ها و مفاهیم و تناسب آنها برای دانش آموزان است مقرر شده است.
حازیم توضیح داد که روند آموزشی طبق برنامه مطالعاتی مصوب از ابتدای سال تحصیلی پیش رفت و تمام واحدهای درسی تکمیل شد، به ویژه اینکه این طرح به معلم انعطاف می دهد تا با برنامه درسی مطابق با نیاز دانش آموزان برخورد کند.
وی افزود: برای استان هایی که در اثر زلزله روند آموزشی در آنها متوقف شده است، همزمان با بازگشت روند آموزشی در مدارس ایمن، جبران خسارت تحصیلی فراگیران و دروس اقدماتی از قبیل آموزش از راه دور ،کرسی های آموزشی در مراکز پناهگاه ها پیش بینی شده است.
رئیس اداره امتحانات آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش گفت : در استان دمشق، امتحانات ۲۸۰ هزار دانش آموز در ۶۰۰ مدرسه توزیع شده است که در امتحانات نهایی شرکت کردند و شرایط مدارس تحت نظارت قرار گرفت، به گونه ای که زمینه مناسبی برای برگزاری امتحانات دانش آموزان فراهم شود.
در همین حال آموزش و پرورش اعلام کرد: آمادگی برای برگزاری امتحانات پایان ترم به انجام رسیده و لوازم مورد نیاز تامین شده است و دانش آموزان امروز صبح بر روی صندلی های امتحانی حاضر شدند و کار به صورت یک تیم کاری در حال انجام است تا سال تحصیلی و امتحانات پایان ترم را با همت همه کادرهای آموزشی به پایان برسانیم.
ماهر فرج مدیر آموزش و پرورش در ریف دمشق هم گفت: در فرمانداری ریف دمشق امروز ۶۵۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۷۵۰ مدرسه برای امتحانات حاضر شدند.
فرج خاطرنشان کرد: برای اطمینان از تناسب برنامه های درسی و سنجش میزان تسلط دانش آموزان بر مطالب علمی، سؤالات بر اساس مدل های وزارتی و زیر نظر مربیان آموزشی و متخصص تنظیم شده است.
نظر شما