امام جمعه ارومیه: اسلام برای تمامی ادیان الهی احترام قایل است

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: دین اسلام برای تمامی ادیان الهی احترام قایل است چون تفاوتی بین انبیای الهی نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز چهارشنبه در دیدار رهبر کلیسای شرق آشور افزود: پس از انقلاب اسلامی تمامی ادیان الهی آزادانه زندگی کرده و تمامی مراسم‌های خود را آزادانه برگزار کرده‌اند.

وی ادامه داد: خود اقلیت‌های دینی نماینده در مجلس شورای اسلامی داشته و هموطنان مسیحی برادرانه با دیگر هموطنان زندگی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: مبارزه با ظلم انبیای اعزام الهی نقطه اشتراک تمام ادیان ابراهیمی است و این مهم نقطه وحدت پیروان ادیان الهی است.

امام جمعه ارومیه به شهدای مسیحی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تقدیم شهدای مسیحی برای دفاع از وطن نماینگر این مساله است که همه ادیان الهی به ظلم ستیزی برخاسته و هدف آنها بوده است.

امام جمعه ارومیه: اسلام برای تمامی ادیان الهی احترام قایل است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: ادیان الهی در عصر کنونی نقش بیشتری ایفا کنند زیرا مستکبران در تلاشند تا جهان را به آشوب بکشند و اگر علمای ادیان الهی به میدان بیایند مقابل وحشی‌گری آنها ایستاده و مقابله خواهند کرد.

امام جمعه ارومیه یادآور شد: در این اوضاع آشفته دین می‌تواند موثر باشد و نقش بارزی ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: طبق فرموده قرآن کریم هر جا مظلومی باشد وظیفه داریم به پا خیزیم و حمایت کنیم و این وظیفه دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: تعدد کلیساها در منطقه نشانگر وحدت و صمیمیت بین ادیان است و امیدوارم این صمیمیت و اخوت زمینه‌ای برای گسترش وحدت بیشتر بین پیروان ادیان الهی باشد و خود آنها زمینه را برای زندگی مسالمت آمیز کنار هم در دنیا فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، رهبر کلیسای شرق آشور و هیات همراه خود با حضور در آذربایجان غربی، با نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه ارومیه دیدار و گفت وگو کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha