معاون وزیر راه: مجتمع های خدماتی - رفاهی بین راهی، به کاهش حوادث جاده ای کمک می کند

کاشان -ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: مجتمع های خدماتی - رفاهی بین راهی در افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادف و حوادث جاده ای تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش امانی روز چهارشنبه در آیین بهره بردای از مجموعه خدماتی و رفاهی بین راهی وادی نطنز و کلنگ زنی مرحله دوم ساماندهی و ارتقای ایمنی تقاطع ترگل _ بادرود افزود: ۹۸۰ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در کشور داریم که در گذشته به شکل مجتمع مجهز نبود و تنها یک رستوران یا یک جایگاه سوخت به شکل جدا از یکدیگر بود و مسافران امکان استفاده مطلوب از خدمات را نداشتند.

وی اظهار کرد: از وقتی بحث مجتمع های رفاهی بین راهی در کشور شروع شد تا کنون ۹۸۰ مجتمع به بهره برداری رسیده و ۵۴۰ مجتمع رفاهی در حال ساخت است، اگر همین تعداد تا ۲ سال آینده به بهره برداری برسد به طور میانگین هر ۵۰ کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی در طول مسیرهای کشور درایم و این مهم به کاهش تصادفات در کشور منجر می شود.

فرماندار نطنز هم گفت: راه های این شهرستان در حال بهسازی و آسفالت است، جاده قدیم نطنز_کاشان سال ها در حال پیگیری بوده و ۲ بانده سازی آن از مطالبات مردم است و تقاضا داریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با نگاه ویژه به این محور، هرچه سریعتر نسبت به تجهییز و تکمیل آن اقدام کند.

محمد ظریفی افزود: آسفالت ریزی جاده بادرود به آقا علی عباس (ع)سال ها نیمه تمام مانده و امیدواریم با توجه ویژه سازمان راهداری کشور هرچه زودتر تکمیل شود.

فرماندار نطنز درخصوص مجمتع خدمات رفاهی وادی گفت: این مجموعه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیاردی بخش خصوصی و حمایت و تسهیل گری ارگان‌های دولتی از جمله فرمانداری نطنز، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، ادارات گاز، برق و آب راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: میزان عرصه "مجتمع وادی" ۶۵ هزار مترمربع می‌باشد که در این مقدار زمین ۲ هزار و ۶۸۰ مترمربع بنا جهت سالن رفاهی و ۵۸۱ مترمربع فضای جایگاه سوخت در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، همچنین امروز طرح احداث مرحله دوم تقاطع ترگل _ بادرود با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha