۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۲
کد خبر: 85113857
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مس کرمان و سپاهان؛ جدال برای بقا و قهرمانی در لیگ برتر

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۲
کد خبر: 85113857
مس کرمان و سپاهان؛ جدال برای بقا و قهرمانی در لیگ برتر

کرمان - ایرنا - تیم‌های فوتبال مس کرمان و سپاهان اصفهان در حالی در هفته پایانی جام خلیج فارس فردا به مصاف یکدیگر می‌روند که یکی برای قهرمانی و دیگری برای باقی ماندن در جدول لیگ برتر، نیاز حیاتی به کسب امتیازات این مسابقه دارند.

به گزارش ایرنا، دیدار تیم های فوتبال مس کرمان و سپاهان اصفهان از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه در ورزشگاه شهید باهنر کرمان پیگیری می شود و این مسابقه از نظر بسیاری از صاحبنظران یکی از حساس ترین مسابقات این هفته لیگ برتر است؛ جایی که سپاهان اصفهان آخرین امیدهای خود را برای قهرمانی و مس کرمان برای باقی ماندن در لیگ برتر جست و جو می‌کنند.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان با کسب ۶۲ امتیاز از ۲۹ بازی گذشته خود در جایگاه دوم لیگ برتر قرار گرفته و در کورس قهرمانی با پرسپولیس ۶۳ امتیازی قرار دارد و در صورتی که پرسپولیس تهران در بازی همزمان خود مقابل نساجی مازندران امتیاز از دست بدهد، شاگردان مورایس می‌توانند با پیروزی مقابل مس کرمان به عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها دست یابند و در غیر این صورت باید به جایگاه مقام نایب قهرمانی این مسابقات بسنده کنند.

البته شکست سپاهان اصفهان در مقابل مس کرمان و پیروزی استقلال ۲ تیم را در عدد ۶۲ برابر می کند اما باوجود برتری تفاضل گل هفت امتیازی سپاهان به نسبت استقلال، به نظر می رسد سقوط این تیم به رتبه سومی دور از انتظار باشد.

مس کرمان و سپاهان؛ جدال برای بقا و قهرمانی در لیگ برتر

در سوی دیگر تیم فوتبال مس کرمان در حالی در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باهنر از سپاهان اصفهان میزبانی می‌کند که سرنوشت خود را در دست دارد؛ کرمانی ها با تیم صنعت نفت در امتیاز ۲۱ مشترک هستند اما به علت تفاضل گل بهتر در رتبه ۱۴ و منطقه امن جدول قرار گرفته اند و در صورت تساوی همه چیز بین این ۲ تیم در بازی فردا نیز تیم مس کرمان به علت نتایج رو در رو در لیگ برتر می‌ماند و در واقع شاگردان فرزاد حسینخانی با امیدهای بیشتری نسبت به حریف آبادانی خود پا به مسابقه این هفته خود می‌گذارند.

پس از سقوط نفت مسجد سلیمان به لیگ دسته یک، حالا تیم های فوتبال مس کرمان و صنعت نفت آبادان برای باقی ماندن در لیگ برتر تلاش می‌کنند و این در حالیست که مس کرمان در هفته پایانی لیگ برتر میزبان سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان مهمان گل گهر سیرجان است و نتیجه این بازی ها تکلیف تیم دوم سقوط کننده به جام آزادگان را مشخص می‌کند.

تیم فوتبال مس کرمان در حالی پس از هشت سال، مجددا سال گذشته به لیگ برتر فوتبال کشور صعود کرد که بخش وسیعی از مردم کرمان حمایت های ضعیف شرکت ملی مس را از این تیم، عامل اصلی نتایج ضعیف این تیم می دانند و باعث شده که کرمانی ها فصل نخست لیگ برتری شدنشان را تا این هفته پر استرس دنبال کنند.

مس کرمان و سپاهان؛ جدال برای بقا و قهرمانی در لیگ برتر

بازی مس کرمان و سپاهان اصفهان به روایت آمار

تیم های فوتبال مس کرمان و سپاهان اصفهان در شرایطی در هجدهمین مصاف لیگ برتری خود مقابل یکدیگر قرار می گیرند که هشت بازی از این بازی ها در کرمان برگزار شده و مس کرمان پنج بار و سپاهان فقط یکبار در ورزشگاه خانگی مس به پیروزی رسیده اند و سرانجام ۲ بازی نیز تساوی بوده است.

تیم فوتبال مس کرمان در لیگ برتر امسال فقط چهار پیروزی داشته که تمامی آن را در ورزشگاه شهید باهنر کرمان کسب کرده و این تیم در کرمان ۱۷ گل به ثمر رسانده و این عملکرد در خانه از وضعیت تیم‌های بالای جدول همچون تراکتورسازی تبریز، مس رفسنجان و فولاد خوزستان بهتر بوده است.

شاگردان حسینخانی تا اینجای لیگ برتر با ۲۱ امتیاز از ۲۹ بازی خود ۲۲ گل زده و ۳۵ بار دروازه خود را باز شده دیده اند و در رتبه ۱۴ لیگ برتر قرار گرفته اند.

از سوی دیگر تیم فوتبال سپاهان اصفهان نیز با کسب ۶۲ امتیاز از ۲۹ بازی گذشته خود در لیگ برتر سال جاری، ۴۷ گل زده و ۱۶ گل دریافت کرده به طوری که در رتبه دوم جام خلیج فارس قرار گرفته است.

تیم مس کرمان در پنج بازی گذشته خود نیز چهار شکست و یک تساوی را ثبت کرده اما سپاهان اصفهان سه پیروزی، یک تساوی و یک شکست داشته است.

مس کرمان و سپاهان؛ جدال برای بقا و قهرمانی در لیگ برتر

داوری مس و سپاهان

قضاوت بازی مس کرمان و سپاهان اصفهان به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای هفته ۳۰ رقابت های لیگ برتر امسال به اشکان خورشیدی از استان مازندران به عنوان داور وسط این بازی سپرده شده است.

حسین ظهیری و حسن انتظاری به عنوان کمک داور نخست و دوم و میثم حیدری به عنوان داور چهارم، خورشیدی را در این قضاوت همراهی می کنند و یدالله جهانبازی نیز به عنوان ناظر داوری در این بازی حضور خواهد داشت.

امید می رود که قضاوت بی حاشیه ای را در این دیدار شاهد باشیم تا ۲ تیم سپاهان اصفهان و مس کرمان با خیال راحت در این بازی پا به میدان بگذارند و فقط سطح فنی تیم ها باشد که پیروز میدان را مشخص می‌کند.

خورشیدی در هفته های گذشته لیگ برتر امسال همچنین بازی مس رفسنجان و مس کرمان را نیز سوت زد که این بازی با برتری یک بر صفر رفسنجانی ها به پایان رسید و عده ای از این مسابقه به عنوان فوتبال پاک یاد کردند.

دیدار گل گهر سیرجان و نفت آبادان

استان کرمان همچنین فردا میزبان یک بازی دیگر از هفته ۳۰ و پایانی لیگ برتر کشور است، جایی که تیم های فوتبال گل گهر سیرجان و صنعت نفت آبادان از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه به مصاف یکدیگر می روند.

گل گهر در رقابت تیم های پنجم و ششم جدول با مس رفسنجان قرار دارد و صنعت نفت نیز با مس کرمان برای بقا در لیگ برتر رقابت می‌کند و این بازی از این حیث برای ۲ تیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

اکنون تیم فوتبال گل گهر سیرجان با ۴۵ امتیاز در رتبه ششم و صنعت نفت آبادان نیز با ۲۱ امتیاز در جایگاه ۱۵ جام خلیج فارس قرار دارند.

داوران این بازی پیام حیدری، حمیدرضا افشون، محسن بابایی و مجتبی افرا هستند و نادر جعفری نیز به عنوان ناظر بازی انتخاب شده است.

مس کرمان و سپاهان؛ جدال برای بقا و قهرمانی در لیگ برتر

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha