اولویت ما برقرای عدالت در دسترسی مردم به خدمات دولتی است

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبر: 85113823
محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات
اولویت ما برقرای عدالت در دسترسی مردم به خدمات دولتی است

تهران- ایرنا- روز جهانی ارتباطات نکوداشت تلاش‌های ارزشمند همه کسانی است که در عرصه‌ تحول‌انگیز ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش خود را ایفا می‌کنند.

اتحادیه جهانی ارتباطات به رسم هر ساله، امسال نیز با برگزیدن شعار «توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه‌یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات» برای روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، تلاش کرده است تا توجه جامعه جهانی را بار دیگر به مساله شکاف اطلاعاتی و ارتباطی و رفع نابرابری‌های موجود در این زمینه در سراسر جهان جلب کند.

این اتحادیه با ابراز نگرانی از این شکاف در کشورهای مختلف، از همگان خواسته است تا با تدابیر عملی این مشکل را برطرف کنند.

در همین راستا، متخصصان حوزه فناوری اطلاعات کشور توانسته‌اند با همت و تلاش خویش و با وجود تحریم‌های گسترده و ظالمانه گام‌های استواری را در راه نیل به اهداف سترگ این حوزه دست یابند. توسعه و به‌کارگیری روزافزون فناوری‌های‌ نو و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات بر اساس آخرین استانداردها و دستاوردهای جهانی دلالت بر توفیقی دارد که در این زمینه محقق شده است.

اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی، اتصال ۹۷ درصد دستگاه‌های اجرایی کشور به پنجره خدمات دولت هوشمند و اجرایی شدن پروژه‌ امکان اعلام نظر در مورد خدمات حضوری کارکنان دولت و همچنین خدمات غیر حضوری و الکترونیکی، آخرین دستاوردهای سازمان فناوری اطلاعات ایران با مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی است که در ابتدای سال جاری شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌ها هستیم.

تامین نیازهای خدماتی در نقاط دورافتاده و محروم و برقرای عدالت در دسترسی مردم به خدمات دولتی در سرزمین پهناور ایران اسلامی یکی از اهداف مهم و اولویت‌های این سازمان است که امیدواریم بتوانیم با استعانت از درگاه باریتعالی قدم‌های مهمی در این زمینه برداریم.

ضمن تبریک این روز خجسته به همه همکارانم، از خدواند متعال سلامت و سرافرازی روزافزون و توفیق خدمت به مردم نجیب و فهیم کشور را آرزومندم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha