۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85113810
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۲ درصد راه‌های روستایی مریوان آسفالت است

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 85113810
۳۲ درصد راه‌های روستایی مریوان آسفالت است

سنندج- ایرنا- فرماندار مریوان گفت: متوسط برخورداری راه‌های روستایی این شهرستان از آسفالت ۳۲ درصد بوده که این میزان بسیار کمتر از میانگین استانی است.

اسماعیل احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طول راه های این شهرستان ۷۴۳ کیلومتر است، اظهار کرد: از این میزان ۱۳۵ کیلومتر آن راه اصلی، ۵۰۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۰۰ کیلومتر هم راه مرزی است.

وی با بیان اینکه میانگین برخورداری راه‌های کشور از آسفالت ۸۲ درصد است، اضافه کرد: متوسط راه‌های روستایی آسفالته کردستان هم ۶۷ درصد و این میزان در شهرستان مریوان ۳۲ درصد است.

فرماندار مریوان ادامه داد: میزان برخورداری بخش مرکزی مریوان از راه آسفالته حدود ۴۰ درصد، بخش خاومیرآباد ۸۰ درصد و بخش سرشیو هم تنها چهار درصد است.

احمدی با بیان اینکه بدترین وضعیت راه‌های استان مربوط به این شهرستان است، گفت: به منظور بهبود این شرایط ۴۰ درصد از اعتبارات سال ۱۴۰۱، این شهرستان را به ساخت راه روستایی اختصاص دادیم.

وی یادآور شد: برخی مناطق این شهرستان هم چون دهستان کوماسی و بخش سرشیو به دلیل نداشتن راه مناسب افزون بر داشتن ظرفیت های فراوان گردشگری؛ در این زمینه توسعه ای نداشته است.

مریوان در ۱۰۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha