۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85113751
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ هزار کودک با ناهنجاری مادرزادی از درمان رایگان بهره مند شدند

دزفول-ایرنا- مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی با اشاره به اقدامات این موسسه گفت: ۹ هزار کودک از خدمات درمانی رایگان موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا، صلاح الدین دلشاد روز چهارشنبه در آیین افتتاح شعبه موسسه خیریه محکم در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: سعی کردیم با چنین اقداماتی بتوانیم در این دنیای فانی موجب خوشنودی ائمه اطهار باشیم و به مشکلات مناطق محروم رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه محکم مخفف موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی است، ادامه داد: همانطور که می‌دانیم بیماری‌ها ۲ نوعند برخی مادرزادی و برخی بعد از تولد بروز پیدا می‌کنند؛ بیماری‌های مادرزادی در دوران جنین شکل می‌گیرند و مشکلاتی در بخش‌های مختلف از جمله قلب، روده، لب شکری، بیماری‌های مغز و اعصاب، مری بسته، مقعد بسته، مشکل روده، بیماری‌های مجاری ادراری، ابهام جنسی، بی‌اختیاری مدفوع و ادرار و ارتوپدی ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل موسسه محکم که جراح عمومی و فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان است، با بیان اینکه بین یکهزار و ۸۰۰ تا یکهزار و ۹۰۰ ناهنجاری مادرزادی داریم، گفت: برخی افراد برای پرداخت هزینه جراحی‌ها مشکل دارند ضمن اینکه برخی افراد نیز نیازمند چند جراحی هستند که هزینه درمان آنها سنگین است از این رو به فکر درمان رایگان این بیماران افتادیم.

وی با ابراز خرسندی از وجود بیمارستان خیریه سرطانی در دزفول افزود: این موسسه با حضور جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، اصفهان و شهید بهشتی با ۳۰ بیماری در سال ۸۴ تاسیس و درمان رایگان این بیماری‌ها را اعلام کردیم.
دلشاد انعقاد قرارداد با بیمارستان‌ها را یادآور شد و افزود: آخر هر ماه پس از انجام جراحی‌ها، با بیمارستان‌های موردنظر تسویه حساب می‌کنیم.
وی ادامه داد: به دلیل مسوولیت سنگین و درآمد پایین، کمترین تخصص را در جراحی اطفال داریم به طوریکه دوسوم کشور از جراح اطفال بی‌بهره است.

مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی بیان کرد: در هر شهری که شعبه راه اندازی می‌کنیم به خاطر اینکه این موسسه بتواند با معنویت بیشتر همراه باشد امام جمعه هر شهر را رئیس شعبه قرار می‌دهیم و جلسات هرسال یک بار برگزار می‌شوند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این موسسه در شهرهای مختلف افزود: هزینه اسکان، سفر و خوراک بیمارانی که برای درمان به تهران ارجاع داده می‌شوند و تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند نیز پرداخت می‌شود که عملکرد این موسسه باعث رضایتمندی بسیار زیادی در بین مردم به ویژه مردم سیستان و بلوچستان شده است.
دلشاد با تاکید بر اینکه پزشک نمی‌تواند نسبت به درمان چنین بیمارانی بی‌تفاوت باشد، گفت: با دعوت روسای دانشگاه‌های مختلف کشور و نیاز مردم در شهرهای مختلف حاضر می‌شویم.
وی افزود: این موسسه تاکنون بیش از ۹ هزار کودک را تحت درمان قرار داده ولی هنوز اول کار هستیم زیرا افراد زیادی هنوز این موسسه را نمی‌شناسند.

به گزارش ایرنا، موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی شعبه دزفول روز چهارشنبه با حضور مدیرعامل این موسسه و مسوولان محلی جنب مجمع خیرین سلامت واقع در کلینیک یازهرا دزفول افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha