۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85113735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزش باد در خراسان جنوبی دید افقی را کاهش داد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85113735
وزش باد در خراسان جنوبی دید افقی را کاهش داد

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طی شبانه‌روز گذشته به دلیل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک، دید افقی در برخی مناطق استان از جمله شهرستان‌های زیرکوه و طبس کاهش یافت.

جواد نخعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت دید افقی در حاجی‌آباد زیرکوه به سه هزار متر و در طبس به چهار هزار متر کاهش یافت همچنین بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در علی‌آباد زارعین به ۷۶ کیلومتر بر ساعت و در بیرجند به ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی گفت: وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک به نسبت دیروز وضعیت بهتری دارد به گونه‌ای که امروز کاهش دید افقی در حاجی‌آباد زیرکوه به پنج هزار متر رسید.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: طی ۴۸ ساعت آینده هم در برخی ساعات افزایش سرعت وزش باد و گرد و غبار در مناطقی از استان قابل پیش‌بینی است.

وی درباره تغییرات دمایی گفت: طی امروز و فردا دمای هوا کاهش می‌یابد اما پنجشنبه و جمعه هوا گرمتر می‌شود و نسبت به شرایط عادی فصل یک تا ۲ درجه افزایش می‌یابد.

نخعی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته، سربیشه با کمینه دمای هشت درجه بالای صفر و بندان با بیشینه دمای ۴۱ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند، نوسانات دما در مرکز استان هم بین ۱۶ تا ۳۱ درجه ثبت شد.

وزش باد شدید پدیده غالب روزهای اخیر در خراسان جنوبی است و خیزش گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا در شهرستان‌های زیرکوه و بیرجند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha