سپاه عشایری لرستان پنج میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا پرداخت کرد

خرم‌آباد - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان گفت: پنج میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزا سال گذشته در حوزه کشاورزی و دامپروری به عشایر این استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ سیاوش رستمی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال نیز ۶ میلیارد تومان برای اشتغالزایی عشایر استان اختصاص یافته است و به متقاضیان پرداخت می شود.

وی باتشریح خدمات سال گذشته افزود: در حال حاضر ۲۸ واحد مسکونی روستایی با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان توسط گروه‌های جهادی در دست احداث می‌باشد که تاکنون ۶ واحد آماده واگذاری شده همچنین ۲ هزار متر کانال آب بر کشاورزی آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه سه آبشخور دام در مناطق عشایری احداث شده است ادامه داد: هشت کیلومتر راه روستایی در منطقه کوگان برای تسهیل تردد ۹۰۰ نفر احداث، چهار تعاونی روستایی برای عشایر ایجاد و سه نمایشگاه با هدف عرضه مستقیم کالا در روستاهای واقع در مسافت بیش از ۱۵ کیلومتری خرم آباد برپا شده است.

سرهنگ رستمی بیان کرد: هشت هزار وعده غذا، سه هزار بسته معیشتی و ۱۲۰ بسته نوشت افزار بین نیازمندان جامعه هدف عشایری لرستان توزیع شد و تا ۲سال آینده ۹۰ درصد بسیجیان استان ذیل بسیج عشایری مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۸۵ هزار عشایر در لرستان کوچنده هستند ادامه داد: همزمان با هفته بسیج عشایری امسال ۲۶ برنامه برگزار می‌شود که دیدار با ۴۰ خانواده شهید، همایش ریش سفیدان و معتمدین عشایری، حضور فرمانده بسیج عشایری کشور، دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان و افتتاح پروژه های عمرانی از مهمترین برنامه ها می باشد.

وی تاکید کرد: هفته بسیج یک یادمان است که باید این تفکر و گفتمان را گرامی بداریم چراکه دیگر کشورها با بهره‌گیری از تفکر بسیجی انقلاب اسلامی موفق بوده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha