۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85113604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن پیشرو است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: این استان در اجرای پروژه های مربوط به نهضت ملی مسکن پیشرو است و به همین دلیل با مشکلات نیز زودتر مواجه می شود و برای رفع هر یک از آنها نیز تدابیر لازم را اتخاذ می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز چهارشنبه در شورای مسکن با اشاره به وضعیت نهضت ملی مسکن در زنجان و پیگیری حل مشکلات پیش رو در این بخش با اشاره به بازدیدهای مستمر از پروژه های مسکونی در دست ساخت، اظهار کرد: افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی تسهیلات این طرح که ابلاغ شد اتفاق بسیار مبارکی بود که حجم مشکلات مبتلا به در این بخش را کاهش داد.

افشارچی تصریح کرد: با پیشرفت اجرای این طرح ها و فراخوان هایی که برای آورده متقاضیان داده می شود، به تدریج پس اندازها و توانایی مالی متقاضیان کم می شود که بر اساس مطالعات انجام شده، با نزدیک شدن به تکمیل طرح ها تعداد افرادی که واریزی دارند کمتر می شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه برخلاف ذهنیت اغلب مردم، خاستگاه مسکن نهضت ملی با مسکن مهر متفاوت است، یادآور شد: مسکن ملی طرح ساخت واحدهای مسکونی با مشارکت ۵۰ درصدی مردم و ۵۰ درصدی سیستم بانکی است.

وی افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی میزان تسهیلات بانکی برای هر یک از واحدهای مسکونی نهضت ملی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این افزایش زمانی اثر بخش خواهد شد که اجرای طرح شتاب بگیرد و با افزایش قیمتها مواجه نشویم.

افشارچی بر لزوم تدابیر لازم برای کاهش هرچه بیشتر قیمت تمام شده این واحدهای مسکونی، خاطرنشان کرد: مالیات بر ارزش افزوده مصالح منجر به افزایش ۶ درصدی قیمت تمام شده مسکن می شود که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: حذف مالیات بر ارزش افزوده مصالح ساختمانی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان از قیمت تمام شده مسکن ملی را کاهش خواهد داد که این امر بسیار مثبت و گره گشاست.

استاندار زنجان گفت: هم اکنون ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در این استان در دست ساخت بوده که برای ساخت ۱۶ هزار واحد از این تعداد، بانک مسکن استان قرارداد منعقد کرده است.

افشارچی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح نباید اشتباهات طرح مسکن مهر تکرار شود، اظهار داشت: زیرساختهای لازم از جمله احداث مدارس و مساجد در هر یک از سایت های اجرای نهضت ملی مسکن در این استان اجرا می شود به طوریکه هم اکنون این زیرساختها در یکی از سایت ها تکمیل شده است و در سایت دیگر ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

وی اقساط بالای تسهیلات را نیز یکی از مشکلات مردم در این حوزه بیان کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha