۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبر: 85113453
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

شهرداری قشم از سمن‌های ساماندهی سگ‌های بی پناه حمایت می‌کند

قشم - ایرنا - شهردار قشم گفت: این شهرداری از سازمان های مردم نهاد (سمن) های مرتبط با نگهداری سگ‌های بی پناه و بدون صاحب برای ساماندهی این حیوانات در این شهرستان حمایت می‌کند.

میرداد میردادی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید میدانی از مرکز نگهداری سگ‌ های بی پناه قشم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در راستای تقاضای شهروندان و جزیره نشینان اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت حیوانات بدون صاحب و جمع آوری سگ های بی پناه از سطح این شهر در دستور کار واحد خدمات شهری شهرداری قرار دارد.

وی توضیح داد: در حومه و حاشیه این شهر، مرکزی به مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۵۰۰ قلاده سگ به منظور ساماندهی و نگهداری سگ های بی پناه ایجاد شده است.

شهردار قشم گفت: با توجه به بحرانی شدن وضعیت سگ‌ های بی پناه و درخواست‌ های شهروندان و قشموندان مبنی بر ساماندهی آنها، در حال توسعه و تقویت زیر ساخت های جان پناه آراد قشم مرکز نگهداری از سگ های بی پناه در این شهرستان مرزی با کمک یک گروه مردم نهاد حامی حیوانات هستیم.

شهرداری قشم از سمن های ساماندهی سگ های بی پناه حمایت می کند

میردادی شمار سگ‌ های بی پناه قشم را هزار قلاده عنوان کرد و ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی واحد خدمات شهری شهرداری قشم و برگزاری جلسه با مدیرعامل جان پناه آراد قشم مقرر شده در روز ۲۰ قلاده سگ از سطح شهر جمع‌ آوری و به این مکان منتقل ‌شود.

وی با بیان اینکه حمایت های شهرداری قشم از تنها جان پناه سگ های بی پناه و بدون صاحب این جزیره از ۲ سال پیش با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان کمک های حمایتی و توسعه ای آغاز شده است، گفت: از ابتدای سال جاری نیز مراحل اجرای دیوار کشی و فنس گذاری این جان پناه با اعتباری حدود ۳۵۰ میلیون تومان با همکاری واحد عمرانی و خدمات شهری در حال اجرا و انجام است.

شهردار قشم اعلام کرد: قصد داریم با مشارکت سایر دستگاه های متولی این جان پناه را به اتاق معاینه، اتاق عمل عقیم‌ سازی، بخش قرنطینه سگ‌ های بیمار، اتاق سگ‌ های نر و ماده (به صورت مجزا) با توجه به امکانات در نظر گرفته شده، آماده سازی و تجهیز کنیم.

شهرداری قشم از سمن های ساماندهی سگ های بی پناه حمایت می کند

وی بیان کرد: شهرداری وظیفه خود می داند تا نسبت به ایجاد آرامش و آسایش قشموندان و ارتقای سطح بهداشت عمومی با جمع آوری و ساماندهی سگ های بی پناه و بدون صاحب اقدامات لازم را انجام دهد.

در ادامه این بازدید میدانی بهناز علیئی مدیرعامل جان پناه آراد قشم با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ قلاده سگ در این مرکز نگهداری می شود افزود: با توجه به کمبود دارو می بایست از طریق شبکه بهداشت و درمان و اداره دامپزشکی شهرستان قشم نسبت به تهیه داروی بیهوشی (کتامین) اقدام عاجل صورت گیرد.

وی با اشاره به واکسینه شدن این سگ ها به محض ورود به این جان پناه، نگهداری از آنها با دقت و وسواس خاصی از سوی کارشناسان متخصص این امر آغاز می شود، یادآور شد: لازم است برای تغذیه این سگ ها توسط اداره دامپزشکی قشم با کشتارگاه های مرغ هماهنگی به عمل آید تا ضایعات و اسکلت های مرغ در اختیار این مرکز نگهداری حیوانات قرار گیرد.

شهرداری قشم از سمن های ساماندهی سگ های بی پناه حمایت می کند

علیئی ادامه داد: برای ساماندهی سگ های بدون صاحب و ولگرد سطح شهر قشم به کمک همه دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری، سازمان منطقه آزاد قشم، دامپزشکی، جامعه محلی و افراد داوطلب نیاز مبرم داریم.

وی هزینه عقیم سازی هر قلاده سگ ماده را ۹ میلیون ریال و هر قلاده سگ نر را هشت میلیون ریال عنوان کرد.

جزیره قشم با وسعت یک‌ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha