فرمانده‌ کل ارتش: با دانش و اراده قوی به شبیه‌ساز جامع ناوبری دست یافتیم +فیلم

نوشهر- ایرنا- فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز لازمه توسعه  دریا محور شبیه ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی است که امروز توانستیم با دانش، اراده، روحیات قوی انقلابی به این فناوری نوین دست یابیم.

به گزارش ایرنا، امیر سرلشگر عبدالرحیم موسوی روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی شبیه سازجامع ناوبری وفرماندهی کشتی در دانشگاه علوم دریایی نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : امروز چنین دستاوردهایی نقش مهمی در عرصه فناوری به همراه دارند چرا که توسعه دریا محور دارای الزاماتی است که با بهره گیری از شبیه سازها و مهارت ها افزایش می یابد.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد : در شرایط کنونی با بهره گیری از چنین فناوری نوین خطر پذیری و تهدیدات احتمالی کمتر خواهد شد و آینده بهتری برای نیروی دریایی در ارائه خدمات آموزشی شاهد خواهیم بود.

امیر سرلشگر موسوی این شبیه ساز جامع را دارای اثرات فراوانی دانست و افزود: با مجموعه‌ای از دانش، اراده، روحیات قوی انقلابی به این فناوری دست یافتیم و امیدواریم روز به روز افتخارات بیشتری را در سایه رهبری فرمانده معظم کل قوا کسب کنیم.

وی در گفت و گو با خبرنگاران یادآور شد: کار در دریا به خاطر این که حساسیتی که وجود دارد با هدف صرفه جویی و بالابردن مهارت ها کسانی که با تجهیزات و شناورها کار می کنند این شبیه ساز جامع طراحی شد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این شبیه ساز قبلا با کیفیت و توانمندی پایین تری از کشورهای دیگر تامین می شد و متاسفانه نه پشتیبانی خوبی داشت و نه آن نیازمندی آموزشی ما را تامین می کرد لذا ما از سال ۹۵ طراحی این شبیه ساز را توسط شرکت های دانش بینان طراحی کردیم که وابستگی نداشته باشیم.

به گفته وی آنچه از این شبیه ساز مد نظر ما است با رعایت استانداردهای بین المللی و جهانی ساخته بشود که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

بزرگترین شبیه ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی امروز با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و فرمانده نیروی دریایی ارتش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر رونمایی شد.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در این آیین افزود : این شبیه ساز بزرگترین شبیه ساز غرب آسیا است که امروز در کشور افتتاح شده است.

فرمانده‌ کل ارتش: با دانش و اراده قوی به شبیه‌ساز جامع ناوبری دست یافتیم +فیلم

امیردریا دوم آریا شفقت ادامه داد : بزرگترین شبیه ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی بزرگ زرینی پر افتخار نیروهای مسلح بوده که در مرکز رشد وابسته بر مرکز رشد امام راحل راحل توانسته اند با بهره گیری از علوم روز یکی از پیشرفته ترین آن را طراحی نمایند.

وی اظهارداشت : بزرگترین شبیه ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی برگ زرینی پر افتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است که امروز به بهره برداری رسیده است.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس شد و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی به صورت رسمی شروع به کار کرد.

این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است. دانشجویان این دانشکده ها در پنج رشته کارشناسی و ۶ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha