۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲:۲۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85113238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمریکا به حمله موفق روسیه به سامانه پاتریوت اوکراین اعتراف کرد

تهران- ایرنا- شبکه سی. ان. ان سه‌شنبه شب به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که احتمالا یک سامانه پاتریوت این کشور در اوکراین در حمله روسیه خسارت دیده و واشنگتن در حال ارزیابی این خسارت است.

به گزارش ایرنا، این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، گفت که احتمالا سامانه دفاع هوایی پاتریوت ساخت آمریکا خسارت دیده اما نابود نشده است.

وی افزود که آمریکا در حال ارزیابی میزان خسارت وارد به این سامانه است. این ارزیابی مشخص خواهد کرد که آیا این سامانه باید بطور کامل از عملیات خارج شود یا نیروهای اوکراین می‌توانند آن را در محمل تعمیر کنند.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حمله بسیار دقیق سامانه موشکی مافوق صورت کینژال در شهر کی‌یف به سامانه پاتریوت ساخت آمریکا اصابت کرد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ایالات متحده گفت که وی گزارش‌ها درباره خسارت وارد آمدن به سامانه پاتریوت را تایید نمی‌کند.

اوکراین سه‌شنبه مدعی شد که ۶ موشک کینژال روسیه را ساقط کرده است اما درباره اصابت موشک روس به پاتریوت اظهارنظر نکرد.

به گزارش سی. ان. ان، در حال حاضر دو سامانه پاتریوت در اوکراین وجود دارد. یکی از آنها توسط آمریکا اهدا شده و دیگری مشترکا توسط آلمان و هلند به کی‌یف داده شد است.

هنوز مشخص نیست که کدام یک از این سامانه‌ها در حمله روسیه آسیب دیده است. اما در هر حال، آسیب دیدن این سامانه‌ها قابلیت اوکراین در دفاع از کی‌یف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha