اهتمام دولت سیزدهم به بهبود فضای کسب و کار ، فارس در ردیف سه استان برتر کشور

شیراز- ایرنا- امروزه یکی از شاخص های مهم وتاثیرگذار در رشد و توسعه اقتصادی کشورها و بهبود وضعیت معیشتی مردم توجه به فضای کسب و کار و تسهیل روند آن در جامعه است.دولت سیزدهم با اجرای برنامه های مولد اقتصادی اهتمام ویژه به بهبود فضای کسب و کار داشته است. فارس در ردیف سه استان برتر کشور در این حوزه است.

به گزارش ایرنا، در حقیقت فضای کسب و کار یک شاخص تعیین کننده در معرفی و به تصویر کشیدن وضعیت اقتصادی هر کشوری است که بر اساس آن اقتصاد م یتوان تعیین کرد ، هر کشور در چه شرایطی قرار دارد یا حرکت آن به چه سمتی است.

قطعا هرچه این شاخص اقتصادی یعنی فضای کسب و کار شفاف تر، رقابتی تر و به دور از انحصار باشد، به همان میزان می توان انتظار داشت که یک محیط کسب و کار مطلوب در اقتصاد کشور شکل گیرد.
در شرایطی که یکی از دغدغه های اصلی در کشور بیکاری است، نیاز به یک فضای کسب و کار شفاف و مطمئن برای ترغیب شدن سرمایه گذاران به سرمایه گذاری بیش از پیش احساس می شود و قطعا هرچه این فضا شفاف تر باشد در جلب و جذب هم سرمایه گذاران داخلی و هم خارجی موفق تر خواهیم بود.

بنابراین زمانی می توان در مسیر توسعه اقتصادی گام برداشت و به بهبود وضعیت اقتصادی کشور اندیشید که بهبود فضای کسب و کار به عنوان یک پیش شرط اساسی در رونق اقتصادی و خروج از رکود در کشور رغم بخورد و روند سرمایه گذاری نیز تسهیل شود.

بر اساس آمار و گزارش‌های مربوط به پایش ملی فضای کسب و کار، استان فارس سال گذشته در زمینه فضای کسب و کار در میان سه استان برتر کشور قرار داشت.

بر اساس این گزارش ، فعالان اقتصادی مشارکت‌ کننده در این پایش در تابستان ۱۴۰۱ به ترتیب سه مولفه غیرقابل پیش‏بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، بی‏ثباتی سیاست‏ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب ‌و کار و دشواری تامین مالی از بانکها را نامناسب‌ترین مولفه‌های محیط کسب ‌و کار کشور نسبت به سایر مولفه‌ها ارزیابی کردند.

اهتمام دولت سیزدهم به بهبود فضای کسب و کار ، فارس در ردیف سه استان برتر کشور

راه ورود سرمایه گذار به فارس هموارتر شود
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم همراهی و همکاری تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی فارس در جذب و حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاری گفت: انتظار است که با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود در فارس، راه ورود سرمایه به این استان هموارتر شود.

محمد هادی ایمانیه افزود: از مجموعه مدیریتی استان در تمام بخش‌ها و حوزه‌های مرتبط انتظار می رود که رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع و تولید کنندگان را در جهت بهبود فضای کسب و کار در اولویت فعالیت‌های کاری خود قرار دهند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده هم اینک روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری در فارس شتاب بیشتری به خود گرفته و همه دستگاه ها و همچنین بانک ها موظفند که برای بهبود هرچه بهتر این روند تلاش کنند.

او اظهار داشت: تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان یک وظیفه باید در رفع موانع تولید و مشکلات فضای کسب و کار و سرمایه گذاری همه توان خود را به کار گیرند.
استاندار فارس گفت: برای جذب سرمایه گذار و تسهیل روند صدور مجوز سرمایه گذاری نیاز نیست که خلاف قانون عمل شود بلکه بعضا با کاهش برخی سخت گیری های بی مورد و انعطاف در مقابل برخی قوانین و دستورالعمل ها، می توان این روند را شتاب بخشید.

ایمانیه، استان فارس را سرزمین فرصت های بی نظیر برای سرمایه گذار دانست و افزود: اگر به فکر آبادانی و پیشرفت استان هستیم راهی جز حمایت از سرمایه‌گذاری و همراهی سرمایه گذاران نداریم.

اهتمام دولت سیزدهم به بهبود فضای کسب و کار ، فارس در ردیف سه استان برتر کشور

بهبود فضای کسب و کار فارس در دولت سیزدهم
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس هم گفت: از ابتدای شروع به کار دولت مردمی سیزدهم، اقدامات خوبی در زمینه بهبود فضای کسب و کار در این استان صورت گرفته است.
بابک دایی در گفت و گو با ایرنا افزود: صدور الکترونیکی مجوزهای سرمایه گذاری و ایجاد پنجره واحد فیزیکی خدمات سرمایه‌گذاری از جمله اقداماتی است که در جهت بهبود فضای کسب و کار و تسهیل روند سرمایه گذاری در فارس انجام شده است.

وی، با اشاره به آغاز فعالیت درگاه ملی مجوزهای کشور از ابتدای سال گذشته گفت: با شروع به کار این سامانه، هر متقاضی می‌تواند مجوزهای لازم برای انجام سرمایه گذاری را از طریق این سامانه دریافت کند.

او اظهار داشت: البته بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید موضوعی نیست که در یک دوره مثلا یک ساله حل و فصل شود بلکه این مساله باید به شکل مستمر از سوی متولیان امر دنبال شود.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس افزود: قطعا زمینه‌ سازی‌های خوبی که در دولت سیزدهم در زمینه زیرساخت سرمایه گذاری انجام گرفته به جلب و جذب سرمایه گذاری کمک شایانی خواهد کرد.

دایی، استان فارس را بهشت سرمایه‌گذاری دانست و گفت: فرصت های سرمایه گذاری بکر با سودآوری بالا در استان بسیار است که چنانچه زیرساخت آنها فراهم باشد مورد استقبال سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha