۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۷
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 85113109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آئین عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) در جنوب شرق تهران برگزار شد

ورامین - ایرنا - همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع) مردم شهرستان های جنوب شرق تهران با حضور در خیابان‌ها و معابر، در غم شهادت این امام همام به  عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم خداجوی و ولایت‌مدار شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک روز سه‌شنبه و همزمان با سالروز شهادت ششمین امام شیعیان جهان حضرت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب شیعه به خیابان آمده و در قالب دسته‌های سینه زنی، در غم شهادت ایشان به عزاداری کرده و این مصیبت عظما را محضر حضرت ولی عصر(عج) تسلیت گفتند.
عزاداران ورامینی با عبور از خیابان‌های اصلی شهر، در گلزار شهدای سید فتح الله اجتماع کرده و همنوا با ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت، در مصیبت شهادت امام صادق(ع) ومظلومیت اهل بیت به عزاداری پرداختند.
در شهر خیرآباد ورامین، مدفن امامزادگان واجب التعظیم طاهر و مطهر (ع) نیز مردم خداجوی این بخش از شهرستان در حالی که لباس عزا بر تن داشتند، در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجبرزنی، به سمت صحن مطهر این امامزادگان حرکت کرده و شهادت امام صادق (ع) را محضر ایشان تسلیت گفتند.
در قرچک نیز مردم خداجوی و ولایت مدار این شهرستان نیز دوشادوش مسئولان به خیابان‌های شهر آمده و در اجتماعی عظیم در مصلای نماز جمعه، به یاد مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت به عزاداری پرداختند.
فرماندار شهرستان قرچک در این مراسم با اشاره به نقش امام جعفر صادق (ع) در شکل گیری مذهب شیعه گفت: محافل علمی و آگاهی افزایی امام صادق(ع) هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در تاریخ اسلام بی نظیر بوده است.
علیرضا فاتحی‌نژاد افزود: امام صادق (ع) از نظر علمی و در مبارزه گسترده با ظلم و کار تشکیلاتی زبانزد عام و خاص بود و باید با تأسی به منش و رفتار ایشان، امروز به مقابله با توطئه دشمن پرداخت.
وی تأکید کرد: تبیین سیره زندگانی ائمه ضرورتی اجتناب ناپذیر است و حضور در مراسم عزای بزرگان دین و اهل بیت عصمت و طهارت باعث تقرب و نزدیکی به سیره زندگی ایشان می‌شود.
امام صادق (علیه السلام) در سال ۱۴۸ قمری به دست عوامل منصور دوانقی مسموم شد و بر اثر آن، به شهادت رسید.
بیشتر مورخان و سیره‌نگاران شیعه، تاریخ شهادت آن حضرت را ۲۵ شوال می‌دانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha