۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 5200
کد خبر: 85113103
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پست ۶۳ کیلوواتی به کمک شهرک های صنعتی رباط کریم می آید

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۲
کد خبر: 85113103
پست ۶۳ کیلوواتی به کمک شهرک های صنعتی رباط کریم می آید

رباط کریم – ایرنا - فرماندار رباط کریم گفت: در شهرک های صنعتی شهرستان با کمبود برق مواجه هستیم به همین منظور برای تامین آن پست برق ۶۳ کیلوواتی ساخته می شود.

به گزارش ایرنا، امید احمدی روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرک های صنعتی رباط کریم اظهار داشت: ارائه خدمات به واحد های صنعتی و ملی وظیفه ما است ، در شهرستان رباط کریم با وجود پروژه های ملی که نیاز کشور با آنها تامین می شود و با دارا بودن نیروگاه ۱۷۰۰ کیلوواتی و تامین برق بخشی از کشور و همچنین مصرف ۴۲درصد ازسهم گاز و ۲۰ هزار متر مکعب از آب شهرستان متاسفانه در تخصیص بودجه به صورت ملی دیده نمی شود وبخش زیادی از ارزش افزوده این واحد ها به استان تهران می رود.
وی افزود: در تامین برق شرکت های صنعتی با مشکل روبرو هستیم که با ساخت پست برق ۶۳ کیلو واتی بخشی از نیاز این شهرک های صنعتی تامین می شود.
احمدی به مشکلات توسعه شهرک های صنعتی اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه شهرک های صنعتی یکی از اولویت های دولت سیزدهم است که در اوایل شروع کار دولت در دستور کار قرار گرفت.
وی یادآور شد: یک سری شهرک ها در ۱۵ سال گذشته شکل گرفتند و واحد هایی تاسیس شده و فعالیت خود را شروع کردند که اکثر آنها در حال حاضر مشکل فضا و توسعه دارند به همین جهت دولت تصمیم گرفت با تصویب آئین نامه شهرک صنعتی های موجود دولتی، اجازه توسعه تا ۳۰۰ هکتار را داشته باشند.
فرماندار رباط کریم گفت: با وجود ۲ شهرک صنعتی دولتی نصیرآباد و پرند با همکاری شرکت عمران ۱۳۰ هکتار به اراضی شهرک صنعتی پرند اضافه شد که بعد از آماده سازی زیر ساخت ها در آینده نزدیک با اولویت واگذاری به شرکت های دانش بنیان و واحد های تولیدی مستقر در این شهرک که با کمبود فضا مواجه هستند تحویل داده خواهد شد.
احمدی شهرک صنعتی نصیرآباد را یکی از متراکم ترین شهرک های صنعتی کشور دانست و اظهار داشت: یکی از راهبردهایی که توسط شرکت شهرک ها پیگیری می شود بحث الحاق زمین به این شهرک است که با پرداخت هزینه به راه و شهرسازی امکان توسعه این شهرک نیز فراهم می گردد.
این مسئول خاطر نشان کرد: مراکز صنعتی رباط کریم در راستای اشتغال زایی و رشد تولید قدم برمی دارند و نیروی مورد نیاز آنها از تهران و شهرهای همجوار تامین می شود و به دلیل عدم امکانات کافی در این شهرک های صنعتی در فصل گرما با کمبود برق آب و در فصل سرما با کمبود گاز مواجه هستیم که این امر باعث متضرر شدن واحد های تولیدی می شود و ما در صدد تامین زیر ساخت ها و رفع این مشکلات هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha