آیین‌های عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)در اردبیل به عطر شهدا آغشته شد

اردبیل _ایرنا_ همزمان با سالروز شهادت ششمین خورشید پرفروغ سپهر امامت و ولایت و رئیس مذهب جعفری، پیکرهای پاک و مطهر سه شهید تازه تفحص شده جنگ تحمیلی بر دستان مردم شهید پرور این استان تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جعفر صادق(ص)، مردم مومن و شهیدپرور اردبیل میزبان لاله‌های به خون خفته‌ای هستند که بعد از ۴۰سال فراق و غربت به زادگاه خود بازگشته و فضای شهر را عطرآگین کرده‌اند.

پیکرهای پاک شهیدان صفر رجبی، یوسف اصغری و نصرت الله منصورپور در حالی بعد از چهار دهه فراق به زادگاهشان برگشته که والدین هیچ کدام از این شهیدان سرافراز در قید حیات نیستند و مردم و اهالی استان اردبیل به رسم ادب و قدرشناسی در مسیرهای انتقال و تشییع پیکرهای این شهیدان بزرگوار حاضر شده و به آنها ادای احترام کردند.

در همین زمینه امروز پیکر پاک شهید یوسف اصغری هم امروز با حضور پرشور اهالی شهیدپرور مشگین شهر با قصابه زادگاهش منتقل شد و بعد از برپایی مراسم عزاداری به خاک سپرده شد.

آیین‌های عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)در اردبیل به عطر شهدا آغشته شد

سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل در مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید یوسف اصغری اظهار کرد: شهدا عزت، افتخار،شناسنامه و هویت ما هستند.

وی افزود: شهدا گرانبهاترین دارایی خود را دادند و جز ایمان و عشق به باورهای دینی و اعتقادی نمی‌تواند این اراده راسخ را ایجاد کند.

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیل ادامه داد: ما در جنگ تحمیلی با دستان خالی در مقابل بلوک شرق و غرب مقاومت کردیم و این جنگ، جنگ بین اسلام و کفر بود.

وی اضافه کرد: اروپایی ها که اخیراً بی شرمانه سپاه را تحریم کردند همانها هستند که در جنگ تحمیلی صدام ملعون را تا بن دندان مسلح کردند.

سردار محمدی اصل با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های ملت ایران در دفاع مقدس گفت: در هیچ کشوری دیده نشده است که اقشار مختلف مردم از پیر و جوان و زن و مرد همه در دفاع از آرمان‌های انقلاب و تمامیت ارضی کشورشان با انسجام و اتحاد مقاومت کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس اردبیلب بابیان اینکه حسینی بودن در سینه ملت ایران حک شده است، افزود: افتخار می کنیم که در جنگ تحمیلی اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور از دست برود و الگوی این مردم در وفاداری به آرمانهای نظام و انقلاب، حضرت ابوالفضل(ع) است.

سردار محمدی اصل ادامه داد: جنگ های امروز دیگر همانند گذشته جنگ با توپ و تانک نیست بلکه عرصه جنگ امروز عرضه فضای مجازی است و دشمن در این عرصه جنگ اعتقادی علیه ملت ایران به راه انداخته است.

وی افزود: همانطور که حضرت زینب(س)بعد از واقعه عاشورا پیام رسان نهضت عاشورا شد و یزیدیان را رسوا کرد،وظیفه همه ما بویژه زنان است که در مقابل دروغ پردازی های مجازی روشنگری کنیم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا امروز پیکر پاک شهید صفر رجبی از اهالی سلطان آباد اردبیل بعد از تشییع باشکوه بر روی دستان مردم شهید پرور اردبیل از مصلی اردبیل به زادگاهش منتقل و بعد از برگزاری مراسم عزاداری اهالی شهیدپرور قصابه به خاک سپرده شد.

امروز همچنین پیکر پاک شهید نصرت اله منصورپور بعد از تشییع در شهرستان خلخال با اجرای مراسم بدرقه به شهر هشجین مرکز بخش خورش رستم خلخال منتقل شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام قبل از ظهر امروز از محل بنیاد شهید تا میدان جانبازان این شهر تشییع و با بدرقه باشکوه مسئولین و مردم این شهر به سمت زادگاهش شهر هشجین حرکت داده شد.

این در حالی است که همزمان با شب شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) مراسم شبی با شهدا در شب گذشته مراسم شبی با شهدا مراسم شبی با شهدا شب گذشته با حضور جمع کثیری از مردم مومن و شهید پرور برگزار شد.

همزمان با تشییع پیکر شهید نصرت الله منصورپور، آیین‌های عزاداری ویژه گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و با حضور دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی مساجد خلخال پیش از ظهر امروز در سطح شهر برگزار و شرکت کنندگان با برگزاری آیین های عزاداری و برپایی ایستگاه‌های صلواتی یاد و خاطره بنیانگذار مکتب شیعه را گرامی داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال به خبرنگار ایرنا گفت: دسته‌های عزاداری که همه ساله در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در سطح شهر خلخال عزاداری می کردند، امروز به احترام شهید منصورپور با کاروان بدرقه این شهید گرانقدر همراه شده و آئین های عزاداری را به جای آوردند.

حجت‌الاسلام حسین مولاپور به مکتب انسان‌ساز و الهام‌آفرین امام جعفر صادق(ع) اشاره و بیان کرد: این امام بزرگوار در عصر شکوفایی علم، ادب و معرفت اسلامی توانست با تربیت صدها شاگرد علوم مختلف اندیشه بارور اسلام و تشیع را به معرض نمایش بگذارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال افزود: دشمنان همیشه از نهضت حسینی، پیام غدیر و جامعه آرمانی مهدویت هراس و نگرانی داشتند چرا که شهادت ، ولایت و انتظار این جامعه را از آسیب‌ها و تهدیدها در امان نگهداشته است.

به گزارش ایرنا این سه شهید والامقام در عملیات بدر و خیبر در مناطق عملیاتی جزیره مجنون و شرهانی به درجه رفیع شهادت نایل شده‌اند.

استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود ۱۰ هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha