۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85112895
T T
۹۵ نفر

برچسب‌ها

عشایر برف زده شهرستان های اهر و سراب اسکان اضطراری یافتند + فیلم

تبریز - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیشترین درگیری و خسارت ناشی از بارش برف و برودت هوا در شهرستان‌های اهر و سراب است، گفت: عشایر درگیر برف در این شهرستانها اسکان اضطراری یافتند.

میرعلی آقا سیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به درخواست‌ فرماندار اهر در خصوص تامین اقلام ضروری مانند چادر و وسایل گرمایشی برای عشایر گفت: به منظور امدادرسانی به عشایر گرفتار در برف اقلام امدادی را در کمترین زمان ممکن بارگیری و جهت توزیع بین عشایر به شهرستان اهر منتقل کردیم.

۲۰۰ راس دام عشایر اهر بر اثر بارش برف و برودت هوا تلف شد

ابوالفضل غنی‌زاده فرماندار اهر هم در جلسه اضطراری شورای مدیریت بحران شهرستان با اشاره به تلف شدن ۲۰۰ راس دام عشایر در اثر بارش برف روز گذشته گفت: نان مورد نیاز، نفت، چادر، غذا، وسایل گرمایشی و سایر ملزومات عشایر ساکن در ییلاقات تامین شده و برای عبور از بحران بارش برف و برودت هوا توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی توزیع می‌شود.

وی همچنین از توزیع ۶ تُن نهاده دامی در بین عشایر ساکن در ییلاقات برف‌گیر خبر داد و گفت: تعدادی از خانوارهای عشایری جهت اسکان اضطراری به شهر اهر منتقل شده‌اند و در صورت درخواست سایر خانوارهای عشایری برای اسکان در شهر هیچ‌گونه مشکلی نداریم.

از بامداد شب دوشنبه در شهرستان‌های اهر، سراب، کلیبر، خداآفرین، هریس، ورزقان و هوراند بارش برف در ارتفاعات و مناطق ییلاقی عشایری شروع شد و عشایر این شهرستان ها که برای چرای دام به ییلاقات کوچ کرده بودند درگیر برف شدند.

با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، احتمال یخبندان در ارتفاعات و ییلاقات عشایری استان به خصوص شهرستان اهر وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha