۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85112817
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ میلیارد تومان در ۲ سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی اردستان سرمایه گذاری شد

کاشان- ایرنا- سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اردستان برای ۳۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

نرگس بهشاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در این مدت میزان تسهیلات پرداختی برای اشتغال در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری پنج میلیارد تومان بوده که توسط سرمایه گذاران جذب شده است.

وی از اجرای ۱۰ طرح با اعتبار ۲ میلیارد تومان در این مدت خبر داد و گفت: این طرح‌ها در زمینه مرمت، حفظ و احیای اماکن تاریخی، مطالعه، تکمیل و تامین زیرساخت‌های گردشگری بوده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردستان بیان کرد:از ابتدای دولت سیزدهم ،۲ اثر طبیعی،شش اثر ناملموس، ۲ اثر تاریخی غیرمنقول این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

بهشاد افزود:در بخش صنایع دستی سه نمایشگاه عرضه مستقیم صنایع دستی برگزار شد و در این بخش در تبصره ماده ۱۶ ، ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده‌، برای هشت نفر شغل ایجاد شده است.

وی اظهار کرد:همچنین در ۲ سال گذشته ، ۲دوره آموزشی، یک نمایشگاه ملی و ۲ نمایشگاه منطقه‌ای برگزار شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اردستان اضافه کرد:از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ ، ۶۰۰ میلیون تومان برای مرمت بناها هزینه شده و از اعتبارات سال ۱۴۰۱ تا کنون ۸۰۰ میلیون قرارداد بسته شده است.

به گزارش ایرنا،شهرستان اردستان با داشتن ظرفیت‌های بالا در حوزه گردشگری، جایگاه ویژه در این بخش دارد به گونه‌ای که توسعه این صنعت می‌تواند به عنوان بستری جهش‌آفرین برای اقتصاد منطقه عمل کند، وجود ۲۰۰ هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی و فعالیت در حوزه های صنایع دستی شامل جاجیم بافی .سفالگری.سنگ تراشی، سبد بافی، آهنگری.قلم زنی.سفالگری،میناکاری، چرم دوزی و خراطی،از ظرفیت های بی بدیل برای این شهرستان است که در کنار بیش از چهار هزار اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی شناسایی شده، جاذبه‌ها و ظرفیت‌های بی نظیری را برای این شهرستان به ارمغان آورده است.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳هزار نفرجمعیت و برخورداری از ۸۵ اثر ثبت ملی، یک اثر جهانی، ۲ بافت تاریخی و ۸۲ محوطه باستانی در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha