برف در جاده های منتهی به قوچان باریدن گرفت

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از بارش برف در جاده های منتهی به شهرستان قوچان در پنجاه و هفتمین روز سال ۱۴۰۲ و در نیمه دوم بهار خبر داد.

جعفر شهامت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بارش برف ساعتی قبل در جاده گردنه تیوان جاده درگز - قوچان متوقف شد اما همچنان بارش برف در دیگر جاده های قوچان تداوم دارد و این بارشها سطح جاده درگز- قوچان را لغزنده کرده است.

وی ادامه داد:وزش باد و توفان و بارش باران و برف صبح سه شنبه جاده‌های استان به ویژه جاده‌های شریانی و اصلی را فرا گرفته است همچنین بارش صبحگاهی باران در آزاد راه مشهد - باغچه ساعتی قبل متوقف شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش دید در حوزه راه های شهرستان بردسکن و جاده های سرخس - مشهد، و بزرگراه سبزوار - نیشابور و سبزوار - شاهرود نیز تردد در این مسیرها را تحت تاثیر قرار داده است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در پی گسترش سامانه ناپایدار جوی در سطح استان از دو روز قبل در مورد احتمال بارش های رگباری و وزش باد شدید هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

بر این اساس سامانه یاد شده که از عصر یکشنبه در استان فعال شده تا پایان چهارشنبه هفته جاری به شکل بارش های رگباری توام با آذرخش و تگرگ و همچنین احتمال آبگرفتگی، رواناب و در نواحی مستعد با وقوع سیل ادامه خواهد داشت.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha