۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85112743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واگذاری بیش از ۱۷۰۰ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی قزوین به سرمایه گذاران

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: تاکنون یک هزار و ۷۲۵ هکتار زمین در ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی این استان به سرمایه گذاران واگذار شده است.

رضا صفاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام این خبر افزود: اراضی واگذار شده به سرمایه گذاران از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت آماده سازی و دارای زیرساخت های اولیه همچون آب، برق، گاز، راه و فضای سبز شدند.

این مسوول اظهار کرد: ۶۴۵ هکتار از اراضی واگذار شده به سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین مربوط به واحدهای تولیدی بهره برداری شده است که بیشترین آن با بیش از ۲۰۰ هکتار به شهرک صنعتی کاسپین اختصاص دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین، یک هزار و ۸۰ هکتار از اراضی واگذار شده نیز به طرح های تولیدی در دست ساخت و اجرا قرار دارد.

وی از قزوین به عنوان یکی از استان های جذاب برای سرمایه گذاران بخش صنعت نام برد و تصریح کرد: نزدیکی به تهران، بهره مندی از زیرساخت های مناسب، قرارگیری در شاهراه ارتباطی کشور و فرهنگ بالای سرمایه پذیری از جمله دلایلی است که متقاضیان سرمایه گذاری را به سمت و سوی شهرک های صنعتی قزوین می کشاند.

صفاری یادآور شد: در حال حاضر شهرک های صنعتی کاسپین، لیا، آبیک، خرمدشت از جمله شهرک های صنعتی پرتقاضا برای سرمایه گذاری در سطح کشور به شمار می روند.

این مسوول با بیان اینکه شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین از پراکندگی مناسبی برخوردار هستند، افزود: در شهرک های صنعتی پرتقاضا فازهای مختلف توسعه را اجرا کرده ایم تا پاسخگوی سرمایه گذاران باشیم.

صفاری با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در رابطه با تقویت تولید، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین راه های تحقق این مهم جذب و رشد سرمایه گذاری است که به طور جدی این مساله در سطح استان از سوی این شرکت پیگیری می شود.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی، دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha