استاندار ختلان تاجیکستان از چند واحد تولیدی مشهد و فریمان دیدن کرد

مشهد-ایرنا- استاندار ختلان کشور تاجیکستان با همراهی مسئولان خراسان رضوی از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرهای مشهد و فریمان دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، دولتعلی سعید استاندار ختلان در راس هیأتی از تجار و فعالان اقتصادی آن کشور روز دوشنبه وارد مشهد شد و مورد استقبال «ابوالفضل چمندی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی قرار گرفت.

وی سپس همراه با هیات تجاری و اقتصادی تاجیکستان از ۱۱ واحد صنعتی و تولیدی (صنعت و کشاورزی) شهرهای مشهد و فریمان دیدن و نحوه تولید، مزایا و توانمندی‌های این واحدها آشنا شدند.

هیات تاجیکستانی همچنین به مناسبت ۲۵ اردیبهشت ماه، سالروز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی حضور یافتند.

استاندار ختلان به همراه این هیات تجاری صبح فردا، سه شنبه با استاندار خراسان رضوی ملاقات‌ و گفتگوی رسمی خواهد داشت.

همچنین این هیات روز چهارشنبه در نشست مشترک با هیات اقتصادی خراسان رضوی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان حضور می یابند.

به گزارش ایرنا، تاجیکستان کشوری کوهستانی و محصور در خشکی است که با حدود هشت میلیون نفر جمعیت و ۱۴۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع مساحت در آسیای مرکزی قرار دارد. این کشور با افغانستان از جنوب، ازبکستان از غرب، قرقیزستان از شمال و چین از شرق مرز مشترک دارد.

شیرینی، رنگ، انواع پسته، سیمان، اکسیدآلومینیم، دارو، تخم پرندگان، بیسکویت و همچنین خدمات فنی و مهندسی از مهمترین اقلام صادراتی جمهوری اسلامی ایران به کشور تاجیکستان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha