۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۲۸
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85112621
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فوق تخصصی البرز گشایش یافت

کرج - ایرنا - بخش مراقبت های ویژه « آی سی یو» بیمارستان فوق تخصصی البرز وابسته به سازمان تامین اجتماعی مستقر در باغستان کرج عصر دوشنبه با حضور مسوولان استانی گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، مرتضی ولی پوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز دوشنبه شب در آیین بهره برداری از بخش مراقبت های ویژه بیمارستان فوق تخصصی البرز افزود: برای داشتن سلامت، تجهیزات، امکانات پزشکی و نیروهای متخصص لازم است.

وی گفت: تجهیزات پزشکی از نیازهای حوزه درمان است و وظیفه تک تک ماست که به این مهم توجه کنیم و پیگیر رفع نیازها و مشکلات باشیم.

ولی پوی تاکید کرد: با تلاش و کوشش و نوآوری های جوانان عزیز شاهد دستاوردهای خوبی در بخش تامین تجهیزات پزشکی هستیم که این اقدامات بسیار ارزشمند است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز افزود: این استان نیاز های زیادی بخصوص در حوزه بهداشت و درمان دارد.

وی بیان کرد: امروز شاهد ارتقاء تخت ها و توسعه بخش مراقبت های ویژه در این بیمارستان هستیم و لازم میدانیم از زحمات مدیریت و کارکنان و تمامی کسانی که در توسعه و ارتقاء تختهای مراقبت‌های ویژه بیمارستان قدم برداشتند تشکر و قدردانی کنیم.

همچنین دکتر داریوش طاهرخانی مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز در حاشیه آیین راه اندازی این بخش گفت: استان البرز به لحاظ زیرساخت‌های درمانی در بین استان های کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وی ادامه داد: راه اندازی بخش مراقبت های ویژه بیمارستان البرز نقش کلیدی در مراقبت از بیماران بدحال دارد که پیش از این امکانات لازم در این بخش نداشتیم.

طاهرخانی با بیان اینکه استان البرز به لحاظ تخت های بیمارستانی و تخت های مراقبت های ویژه در جایگاه سی ام کشوری قرار گرفته است،گفت: توسعه مراکز درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ، بخش خصوصی و تامین اجتماعی لازم و ضروری است .

بخش مراقبت های ویژه بیمارستان فوق تخصصی البرز کرج گشایش یافت

وی افزود : در بازدیدهای انجام شده و در ارزیابی از مراکز درمانی تامین اجتماعی استان البرز به رغم وضعیت نامناسب در زمینه زیرساخت ها و مراکز درمانی ، خدمات خوب و مناسبی به لحاظ کمی و کیفی در حال ارائه است و همواره تلاش می کنیم در جهت ارتقای کیفیت خدمات حرکت کنیم .

مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز گفت: تلاش ها براین است تا در بخش تامین اجتماعی خدمات درمانی مناسب به بیمه شدگان در استان البرز ارائه شود.

مرتضی ولی پوری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی کادر درمان بیمارستان فوق تخصصی البرز اظهار کرد:

برای ارتقای سلامت عمومی، تجهیزات ، امکانات پزشکی و نیروهای متخصص لازم است و باید نیازهای استان را در این بخش مطالبه گری کنیم.

وی با اشاره به اقدامات و حمایت های دولت از بخش درمان بیان کرد : دولت سیزدهم همواره توجه ویژه ای به سلامت مردم و بهره گیری از امکانات داخلی داشته و بر اساس نیاز کشور نسبت به تامین تجهیزات و داروهای مورد نیاز از خارج از کشور نیز اقدام کرده است.

ولی پوری افزود : استان البرز نیاز های زیادی بخصوص در حوزه بهداشت و درمان دارد و استاندار و مجموعه استانداری همواره پیگیر پروژه های بهداشتی و درمانی هستند و تلاش شبانه روزی همه ما در تحقق این نیاز ها ضروری و لازم است .

بیمارستان فوق تخصصی البرز دارای حدود ۵۰۰ تخت است. بیش از یک میلیون و۵۰۰ هزار نفر از جمعیت سه میلیون و۲۰۰ هزار نفری استان البرز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

طبق آمار رسمی روزانه حدود چهار هزار بیمار از خدمات درمانی بیمارستان فوق تخصصی البرز وابسته به سازمان تامین اجتماعی در کرج استفاده می کنند.

استان البرز دارای ۱۸ بیمارستان دولتی و خصوصی با حدود سه هزارو۵۰۰ تخت است که این استان به لحاظ مراکز درمانی و بیمارستان با مشکلات فراوانی مواجه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha