۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۰۲
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85112607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پویش قطره‌های آب البرز به آسایشگاه کهریزک رسید

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۰۲
کد خبر: 85112607
پویش قطره‌های آب البرز به آسایشگاه کهریزک رسید

کرج - ایرنا- پویش قطره های آب البرز روز دوشنبه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری به بخش کودکان معلول ذهنی و اوتیسم آسایشگاه کهریزک این استان رسید.

به گزارش ایرنا، عوامل اجرایی این پویش که با هدف فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف آب از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است این بار برای تقویت روحیه کودکان معلول در آسایشگاه کهریزک برنامه های فرهنگی و هنری اجرا کردند.

پویش قطره های آب البرز به همت شرکت آب منطقه ای استان البرز و با همکاری برخی رسانه ها و تشکل های بخش خصوصی امروز چهارمین برنامه خود را اجرا کرد.

پویش قطره‌های آب البرز به آسایشگاه کهریزک رسید

سه پویش دیگر این برنامه فرهنگی در محله های مختلف کرج برگزار شده اما این بار به آسایشگاه کودکان معلول ذهنی و اوتیسم رسید تا با اجرای برنامه های شاد و دادن هدایا بخشی از مسوولیت اجتماعی خود را انجام دهد.

نگهداری ۱۵۷ کودک معلول در کهریزک البرز

دکتر افشین وجدانی مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک البرز در جریان اجرای این پویش گفت: اکنون ۱۵۷ کودک معلول زیرپوشش این مرکز هستند که ۸۷ کودک به طور شبانه‌روزی خدمت‌رسانی می‌شوند و مابقی روزانه خدمات دریافت می کنند.

وی افزود: آبان ماه ۱۳۹۶ مرکز آموزش و توانبخشی روزانه کودکان اوتیسم در کهریزک البرز راه اندازی شد.

پویش قطره‌های آب البرز به آسایشگاه کهریزک رسید

مدیر آسایشگاه کهریزک البرز ادامه داد: یکی از موفقیت‌های آموزشی برای کودکان مبتلا به اوتیسم، بازگشت آنان به شرایط عادی است که سال گذشته ۱۰ کودک آسایشگاه به مدارس عادی بازگشتند و ۱۲ کودک نیز در مدارس استثنایی ثبت نام شدند.

وجدانی با بیان اینکه بهمن ماه ۱۴۰۱ بخش شبانه روزی کودکان معلول و اوتیسم آسایشگاه کهریزک البرز جدا شد، گفت: بخش اوتیسم این آسایشگاه ۱۰ اتاق بستری چهار تخته با ظرفیت ۴۰ کودک، ۲ اتاق مجزا برای ملاقات والدین و اتاق های آرام، بازی و حسی برای کودکان دارد.

وی بیان کرد: یکی از روش های درمان اوتیسم آب درمانی است که با هدف بازسازی، بهبود و ارتقای فعالیت جسمی و ذهنی کودکان انجام می شود.

وجدانی گفت: شن بازی برای ایجاد حس امنیت، آرامش و تسکین، اتاق حسی به منظور بهبود کارکردهای حسی و حیوان‌درمانی برای افزایش مهارت‌های زبانی و رشد مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی در این مرکز استفاده می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha