۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۲۸
کد خبر: 85112586
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قبله تهران در سوگ رئیس مذهب تشیع

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۲۸
کد خبر: 85112586
قبله تهران در سوگ رئیس مذهب تشیع

شهرری - ایرنا - قبله پایتخت (شهرری) در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع سیاهپوش شد و زائران و مجاوران حرم سید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شب شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به سوگ نشستند.

به گزارش ایرنا امام جعفر صادق (ع) در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه متولد شد، آن حضرت در دوران عمر شریف خویش از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد(ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر(ع) کسب فیض کرده و پس از شهادت پدر بزرگوارش در ۳۱ سالگی به امامت رسید و با پایه‌ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی (ص) شد.

همه جریان‌ها و حرکت‌های علمی مسلمانان در دوره امامت امام صادق(ع) رونق گرفت و مجالس درس و مناظره‌های علمی دایر و از رونق خاصی برخوردار شد، در همین راستا امام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کرد.

دوران امامت ۳۴ ساله امام صادق (ع) مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود که سرانجام این امام بزرگوار در ۶۵ سالگی بر اثر توطئه‌های منصور عباسی در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسید. مزار شریف آن حضرت در قبرستان بقیع در مدینه‌النبی قرار دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ تهران از سیاه پوش کردن شهرری همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب تشیع خبر داد.

سعید منوری گفت: همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و حفظ و ترویج فرهنگ دینی و آئین‌های مذهبی و ایجاد فضای معنوی مناسب، اهتزار ۱۰۰ تخته پرچم مشکی در پل های سواره رو و یک پرچم مشکی پایه بلند از سوی اداره زیباسازی انجام شد.

وی افزود: به همین مناسبت ضمن نصب ۸ بنر طرح تسلیت شهادت آن حضرت در سازه ها و اکران طرح های تسلیت در ۵ نمایشگر میادین اصلی، از جمله اقدامات منطقه در آماده سازی فضای شهری است.

همچنین ویژه برنامه شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در حرم مطهر حضرت سیدالکریم (ع) شب گذشته با سخنرانی و مرثیه خوانی در سوگ رئیس مذهب تشیع برگزار شد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha