۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85112538
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۰ دانش آموز کردستانی در مسابقات المپیاد دادرس شرکت کردند

سنندج- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: ۲۸۰ دانش‌آموز در مرحله استانی یازدهمین طرح ملی المپیاد دادرس شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیام جلالی در آیین پایانی یازدهمین طرح ملی المپیاد دادرس اظهار کرد: این مسابقات با حضور تیم های برتر از ۱۰ شهرستان استان در پایگاه امداد و نجات شهید کوهسار فاتحی کامیاران برگزار شد.

وی افزود: این رقابت ها اسفند سال گذشته در سه مرحله درون مدرسه ای، منطقه ای و شهرستانی برگزار شد و تیم های برتر شهرستان به مسابقات استانی راه یافتند.

جلالی ادامه داد: یک تیم دختران از کامیاران و یک تیم پسران از سنندج در مسابقات مرحله استانی برگزیده شده و جواز حضور در مرحله کشوری را به دست آوردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه در مرحله استانی این رقابت‌ها ۱۰ تیم دختران و ۱۰ تیم پسران حضور دارند، اضافه کرد: این تیم‌ها در آزمون کتبی و عملی شامل (ارزیابی مصدوم، خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی و حمل مصدوم انفرادی) و در کارهای عملی گروهی از جمله اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج ایمن و حمل مصدوم گروهی؛ با یکدیگر رقابت کردند.

جلالی افزود: دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار کرد.

جلالی ادامه داد: دانش‌آموزان به عنوان یکی از اقشار کلیدی و مؤثر در تغییر نگرش خانواده و جامعه به معیارهای توسعه پایدار در مدرسه و جامعه به شمار می روند که در نظام آموزش و پرورش رشد و نمو می‌یابند.

۲۸۰ دانش آموز کردستانی در مسابقات المپیاد دادرس شرکت کردند

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمرکردستان، نیز اظهار کرد: در این مرحله تیم‌ها با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی معاونت امور جوانان در مسابقات حاضر شدند.

بابک قنبری یادآور شد: طرح دادرس هرسال با هدف تبیین و تقویت خود امدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح یکی از موثرترین طرح های ملی هلال احمر است که دانش آموزان آموخته ها و داشته های امدادی خود را تمرین و از این مهارت ها در مواقع بحرانی در خانواده و جامعه استفاده می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha