۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85112518
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خوزستان ۵۴۰۰ شهید دانشجو و دانش آموز دارد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۱
کد خبر: 85112518
خوزستان ۵۴۰۰ شهید دانشجو و دانش آموز دارد

اهواز - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: در استان خوزستان ۳۰۲۲ شهید دانشجو و ۲۳۷۶ شهید دانش آموز داریم که باید همواره یاد و خاطر آنها را گرامی بداریم.

به گزارش ایرنا، حسن نورانی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ورود پیکر ۲ شهید دوران دفاع مقدس به استان خوزستان اظهار کرد: این ۲ شهید بزرگوار در سال ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسیدند که فردا در شهرستان دزفول تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

وی به برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان در بهمن ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: برای برگزاری این رویداد، بنیاد شهید استان در قالب ۲ کمیته فعالیت می‌کند و مهم‌ترین برنامه‌های ما، دیدار با ۲۴ هزار خانواده شهید استان، ساخت فیلم، نصب تصاویر شهدا در شهر و نامگذاری خیابان‌ها به اسم شهدا است.

ساماندهی قبور شهدای خوزستان بعد از ۴۰ سال

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به ساماندهی قبور شهدای استان در سال جاری گفت: این اتفاق مهم بعد از ۴۰ سال انجام می‌شود. ما بیش از ۵۰۰ گلزار شهدا در استان داریم که باید به آنها بیشتر توجه شود تا نسل آینده بهتر با شهدا ارتباط برقرار کند.

وی افزود: بنیاد شهید استان به عنوان متولی و ساخت فیلم "دست های ناپیدا" با موضوع رختشو خانه و زنان ایثارگر در استان است و تلاش می‌کنیم تا آخر امسال قرارداد یک فیلم سینمایی دیگر را هم‌ منعقد کنیم.

نورانی گفت: در ۶ ماه گذشته، یک هزار و ۸۰۰ تاریخ شفاهی از خاطرات خانواده شهدا و ایثارگران ضبط شده و منتخب آنها در قالب کلیپ‌هایی از مرکز صدا و سیمای استان پخش می‌شود.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی و تلاش‌های خوبی که صورت گرفت، امروز میزان حق پرستاری و اشتغالزایی ما نسبت به سال گذشته تا ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: در بیمه دی یکسری نارضایتی‌ها وجود داشت و حق درمان با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شد که با برنامه ریزی‌های انجام شده این مشکل برطرف و به دنبال آن هستیم که مبالغ درمانی ظرف ۱۰ روز به حساب بیمه گر واریز شود.

وی توجه به والدین شهدا را جزو اولویت‌های کاری بنیاد دانست و افزود: بنا داریم برای والدین شهدا بالای ۷۵ سال، پرستار گرفته و در امر خدمت رسانی به آنها عملکرد بهتری داشته باشیم.

به دنبال خدمات درمانی رایگان برای ایثارگران هستیم

نورانی گفت: ما به دنبال خدمات درمانی رایگان برای ایثارگران هستیم لذا آن دسته از ایثارگرانی که فاقد دفترچه درمانی هستند می‌توانند تحت پوشش بنیاد شهید قرار بگیرند. در حال حاضر ۳۸ هزار نفر بیمه شده پایه داریم و سعی کردیم سقف تعهدات بیمه تکمیلی در سال جاری را کمتر نکنیم.

وی به برنامه های روز سوم خرداد اشاره کرد و افزود: به مناسبت روز آزادسازی خرمشهر، ۲ مسابقه کتابخانی و خاطره نویسی خواهیم داشت همچنین برگزاری نمایشگاه عکس و فیلم با محوریت روز سوم خرداد از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید در این روز است.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان ادامه داد: برای روز چهارم خرداد (روز مقاومت دزفول) برنامه‌هایی همچون دیدار با خانواده شهدا ، گلباران مزار شهدای موشکی، مسابقه پیامکی ویژه چهارم خرداد، همایش تجلیل از خانواده‌های شهید، مسابقه نقاشی و برگزاری مسابقات ورزشی در سطح شهرستان دزفول برگزار می شود.

وی افزود: در حوزه فرهنگی، تمرکز ما روی برنامه‌های هنری است همچنین موسیقی و سرود از دیگر برنامه‌های ما بوده که برای هفته دفاع مقدس شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه هستیم.

پرداخت ۸۵۰ وام اشتغالزایی به ایثارگران استان

نورانی در خصوص طرح‌های اشتغالزایی گفت: بنیاد شهید خوزستان، سال گذشته در سه بخش تعریف شده برای حوزه اشتغال حائز رتبه برتر کشور شد اما با این وجود هنوز با وضعیت مطلوب خیلی فاصله داریم. ما حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر برای دریافت وام اشتغالزایی به بانک‌ها معرفی کردیم که تاکنون ۸۵۰ وام پرداخت شده و امیدواریم مابقی پرداختی‌ها در یکی، ۲ ماه آینده انجام شود.

وی افزود: چندی پیش یک تفاهم نامه‌ای بین بنیاد شهید و پتروشیمی‌های استان منعقد شد که به واسطه آن حدود ۴۰۰ نفر از جامعه ایثارگران استان در آینده نزدیک جذب این شرکت‌ها می شوند. همچنین حدود ۹۰ نفر دیگر در پالایشگاه آبادان مشغول به کار می شوند.

اهدای ۸۰۰ قطعه زمین به خانواده شهدا و جانبازان خرمشهر و آبادان

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته تنها ۵۳۰ نفر از ایثارگران زمین گرفتند گفت: در طول سه ماه گذشته ۲ هزار نفر از ایثارگران استان را صاحب زمین کردیم و امیدواریم این رقم در سال جاری به هشت تا ۱۰ هزار نفر برسد.

نورانی گفت: به مناسبت سوم خرداد قرار است با همکاری منطقه آزاد اروند به ۸۰۰ نفر از خانواده‌های شهدا و جانبازان در خرمشهر و آبادان زمین اهدا شود.

نامگذاری خیابان‌ها به اسم شهدای زن استان

وی افزود: بنا داریم با همکاری شهرداری، اسامی برخی از خیابان‌ها را به نام شهدای زن استان نامگذاری کنیم همچنین یکی دیگر از اقدامات ما نصب عکس شهید درب منزل والدین شهدا است.

نورانی گفت: اکنون ۱۲۰ پرونده جانبازی در کمیسیون پزشکی در حال بررسی هستند در حالی که این رقم در سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ مورد بود.

گفتنی است استان خوزستان ۲۴ هزار شهید دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha