رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در هفته دولت

تهران- ایرنا- رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی از رونمایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در هفته دولت ۱۴۰۲ خبرداد و گفت: هر گونه ترک فعل در حوزه فعالیت پنجره واحد زمین قابل قبول نخواهد بود و با آن برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدرضا یزدی» امروز (دوشنبه) در نشست پنجره واحد مدیریت زمین که در محل سازمان منابع طبیعی کشور برگزار شد، افزود: امیدواریم فعالیت در این حوزه به صورت یکپارچه و با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: اشتراک گذاری اطلاعات میان دستگاه‌ها مرتبط با حوزه زمین نیز دنبال می‌شود و همه دستگاه‌ها باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و ایجاد هر محدودیتی قابل پذیرش نیست، البته باید مسائل امنیتی و پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گیرد.

یزدی تصریح کرد: پیشگیری و مقابله در تخلفات حوزه زمین اولین قدم است که همه دستگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند؛ بنابراین سامانه ۱۶۴۹ نیز در همه استان‌ها قابل استفاده است و مردم و متقاضیان می‌توانند پاسخ‌های صحیحی از این سامانه دریافت کنند.

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: زمان‌بندی در پاسخ به استعلام‌ها و مجوزها باید کاهش یابد؛ همچنین دریافت هرگونه وجه فاقد قانون ممنوع است.

به گفته وی، دریافت هرگونه وجه فاقد قانون تنها تخلف نیست؛ بلکه جرم محسوب می‌شود و کسانی که بدون قانون دریافت وجه انجام دهند باید مورد مواخذه قرار می‌گیرند.

یزدی با بیان اینکه رضایتمندی مردم در صدر تلاش مسئولان است که امیدواریم به این مهم در سامانه پنجره واحد زمین برسیم، اظهار داشت: در این طرح شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز به این پنجره واحد زمین متصل می‌شوند.

وی گفت: مقرر شده در سال ۱۴۰۲ نقشه‌های کشوری روی این سامانه بارگذاری شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha