کودکان و نوجوانان از کدام کتاب دینی استقبال می‌کنند؟

تهران- ایرنا- نویسنده کتاب «دزد و شاهزاده» گفت: کودکان و نوجوانان در صورتی از کتاب‌های دینی استقبال می‌کنند که با قلم روز نوشته شده باشد.

مجید ملامحمدی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: من هر جایی می‌روم با بچه‌ها صحبت می‌کنم. آن‌ها معمولا کتاب‌های دینی را می‌پسندند به شرطی که با قلم روز باشد. یعنی ذائقه نسل امروز فرق کرده است.

وی افزود: باتوجه‌به اینکه نسل امروز با فضای مجازی بسیار سروکار دارند و از آثار سطحی خیلی متأثرند ما باید آثار به‌روزی را بنویسیم که بتوانیم اثرگذار باشیم.

ملامحمدی درباره کتاب جدیدش به نام «دزد و شاهزاده» که از سوی انتشارات جمکران به چاپ رسیده، گفت: به نظرم این کتاب، هیجانی و بسیار متفاوت از دیگر آثار است و بین زمان حال و گذشته می‌چرخد و فضای تخیلی و فانتزی دارد و مخاطبانی که خواندند خیلی پسندیدند.

وی افزود: این کتاب، ماجرای جذاب پیچیده و هیجانی دارد و درباره شخصی به نام زرعه است که در کربلا آب را بر امام حسین (ع) و اهل‌بیتش می‌بندد. حضرت او را نفرین می‌کند که هرگز سیراب نشود. بعد از شهادت حضرت زرعه در کوچه‌های کوفه متواری بوده و تشنه آب و هیچگاه سیراب نمی‌شده است.

نویسنده کتاب مجموعه «مژده گل» افزود: من این ماجرا را به شکل رمان درآوردم که این شخص به زمان حال می‌آید و در دنیای خیال وارد زندگی پسر نوجوانی می‌شود و او را به زمان گذشته می‌برد تا او را به‌عنوان شاهزاده‌ای ایرانی به دربار ابن‌زیاد بفروشد و بابت درمانش به شام برود.

ملامحمدی ادامه داد: در فواصل این رمان من فضایل امیرالمؤمنین و حوادث کربلا را برای مخاطب بازگو می‌کنم و خوشبختانه این کتاب در کمتر از یک سال به چاپ دوم رسیده است.

کودکان و نوجوانان از کدام کتاب دینی استقبال می‌کنند؟

این نویسنده حوزه کودک و نوجوان تا کنون کتاب هایی نوشته که «دیدار با مسجد زیبای جمکران» و «روزگار عمار» از جمله آن هاست.

وی همچنین نویسنده مجله‌های کودک و نوجوان و سردبیر ماهنامه پوپک است که برای دانش آموزان دبستانی منتشر می‌شود.

ملامحمدی حدود ۲۰۰ اثر و کتاب برای کودک و نوجوان در زمینه شعر، داستان، تحقیق ادبی و دینی و همچنین رمان دارد که بیش از ۱۰ جلد از آثارش، رمان است و با محتوای دینی و در فضای تخیلی و فانتزی و واقعی نوشته شده است.

کتاب های «مژده گل»، مجموعه‌ ۱۴ جلدی است که همراه محمود پوروهاب برای ۱۴ معصوم نوشته و سعی کرده تا حکایت‌ها و ماجراهای زندگی معصومان را با نگاه جدید و متفاوت برای کودکان بنویسد.

تعدادی از کتاب های این نویسنده در غرفه انتشارات جمکران در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شده است.

سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب از ۲۰ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شده و تا ۳۰ اردیبهشت ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha