۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85112348
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی: خرید تضمینی گندم نسبت به پارسال رشد دارد

تربت‌حیدریه - ایرنا - سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: با آغاز فصل برداشت گندم و از ابتدای اردیبهشت امسال تا امروز افزون بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول در قالب طرح خرید تضمینی دولت جذب سیلوها شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۵۰ درصدی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد آقامیری روز دوشنبه هنگام سرکشی و افتتاح چند طرح صنعتی - کشاورزی تربت‌حیدریه افزود: افزایش خرید تضمینی گندم بدان معناست که اکنون به طور متوسط روزانه یک و نیم همت (هر همت معادل هزار میلیارد تومان) به کشاورزان بدهکار می‌شویم و البته در سریع ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد زیرا خریدها با حمایت دولت و تخصیص اعتبار مورد نیاز انجام می‌شود.

وی در خصوص مطالبات قبلی کشاورزان گفت: طبق قول ۱۷ اردیبهشت امسال تاکنون چهار همت به کشاورزان بابت خرید گندم به نرخ تضمینی پرداخت شد و ۶ دهم همت دیگر باقی مانده بزودی تسویه خواهد شد.
آقامیری همچنین به دغدغه نوغانداران و انتظار آنها مبنی بر دریافت تخم‌های باکیفیت به منظور تولید پیله و ابریشم مرغوب اشاره و اظهار کرد: اکنون کمیته تخصصی برای بررسی مشکلات نوغانداران در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده است تا ضمن رسیدگی به موضوع ؛ این مشکل تکرار نشود.

وی اظهار کرد: صنعت نوغانداری در ایران علاوه بر قدمت تاریخی در زمره صنایع اشتغال‌آفرین است و بنای ما در وزارت جهاد کشاورزی حمایت از مشاغل مولد و پول‌ساز کشور است.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با یادآوری فراوانی گوشت مرغ در بازار گفت: در اواخر فروردین و ابتدای اردیبهشت امسال مشکلات مقطعی بوجود آمد اما انتشار اخبار نادرست باعث ایجاد دغدغه در اذهان عمومی شد وگرنه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

گفتنی است بر اساس سند چشم‌انداز کشور طی سالیان آینده ایران باید جایگاه نخست غرب آسیا و شمال آفریقا را در زمینه‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی به دست آورد که در این بین گندم به عنوان محصول راهبردی جایگاه ویژه ای دارد.

اگرچه تولید گندم ایران در سالهای مختلف به دلیل شرایط متفاوت همچون خشکسالی متغیر بوده است اما در سال زراعی گذشته نزدیک به ۱۲ میلیون تن محصول مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد.

تربت حیدریه قطب کشاورزی محسوب می شود و در تولید ابریشم و گندم به ترتیب رتبه اول کشور و خراسان رضوی را در اختیار دارد.

افتتاح کشتارگاه صنعتی تربت حیدریه پس از ۹ سال انتظار، شروع به کار ساخت مجتمع دامپروری و حضور در مراسم بهره برداری از زنجیره تولید گوشت مرغ در جلگه رخ این شهرستان و حضور در جمع کشاورزان پیشرو منطقه از جمله برنامه های سفر امروز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به خراسان رضوی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha