پرداخت حق پرستاری ایثارگران شهرستان‌های استان تهران بازبینی می‌شود

شهرری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر به‌روزرسانی اطلاعات هویتی و خدمتی ایثارگران در سامانه سجایا گفت: با توجه به افزایش سن والدین شهدا و جانبازان و همچنین تشدیدبیماری‌های احتمالی، پرداخت حق پرستاری به جامعه هدف مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، عباسعلی رضایی روز دوشنبه در نشست با جمعی از فعالان و نخبگان فرهنگی ایثارگران با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) و ادای احترام به ساحت مقدس شهدا و جانبازان اظهار داشت: شناسایی نقاط ضعف و قوت در راستای خدمت‌رسانی به ایثارگران باید شناسایی شود و در راستای بهبود فرآیند خدمت‌رسانی به خانواده های شهدا و ایثارگران گام برداریم.

وی ارائه خدمات درمانی و سلامت‌محور به والدین شهدا و جانبازان را مبتنی بر شرایط سنی و نوع بیماری آن‌ها برشمرد و افزود: هم اکنون بیشتر والدین شهدا در سنین کهنسالی قرار دارند و رویکرد ارائه خدمات بهداشتی باید تحول‌محور و در راستای تسهیل امور مربوط به ایثارگران باشد.
این مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر از ایثارگران استان تهران در طرح پایش سلامت شرکت کردند، خاطرنشان کرد: پزشک پایش سلامت در شهرستان‌های استان تهران باید به‌صورت مستمر سلامت ایثارگران را مورد پایش قرار دهد و رؤسای بنیاد در این شهرستان‌ها گزارش آن را به صورت ماهانه در سامانه سجایا ثبت کنند.

دریافت حق پرستاری ایثارگران شهرستان‌های استان تهران بازبینی می‌شود


وی همچنین از احراز پرونده ۲ هزار متقاضی درخواست جانبازی سال گذشته در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: امسال اولویت ما در بنیاد بررسی پرونده‌های احراز جانبازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است که به زودی این هدف محقق می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: بخشی از این پرونده‌ها مربوط به اعتراض متقاضیان نسبت به مجروحیت و بخشی نیز مربوط به متقاضیانی است که پرونده احراز جانبازی آن‌ها به صورت بدوی مورد بررسی قرار می‌گیرد که تلاش می‌کنیم تا در هر بخش با برگزاری جلسه های منظم و چند نوبتی پرونده متقاضیان در کوتاهترین زمان ممکن بررسی شود.
وی در ادامه با بیان اینکه گلزار شهدا مصداق عینی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است، بر روند تسریع در بازسازی و مرمت گلزار شهدای مزداران فیروزکوه، بی‌بی‌سکینه ملارد، دماوند و اسلامشهر تاکید و یادآوری کرد: وضعیت گلزار شهدایی که بهترین جوانان کشور در آن آرمیده اند باید به صورت منظم و با زیبایی معرفتی و بصری همراه باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با توصیه بر چابک سازی نیروی انسانی در ادارات بنیاد و ارائه خدمت صادقانه به خانواده شهدا و جانبازان، بر تداوم راه شهیدان و تلاش در راستای احقاق حقوق ایثارگران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، بنیادشهرستان‌های استان تهران در حال حاضر به بیش از هشت هزار و ۵۰۰ خانواده شهید، ۲۲هزار جانباز و آزاده خدمت ارائه می‌دهد و سند افتخار این شهرستانها در دفاع از حریم اهل بیت (ع) تقدیم بیش از ۴۷۰ شهید و نزدیک به ۷۰۰ جانباز سرافراز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha