هوای مازندران گرم می‌شود

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۰۹
کد خبر: 85112213
هوای مازندران گرم می‌شود

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارشی، پیش‌بینی کرد که دمای هوای این استان از فردا سه‌شنبه تا پایان هفته بتدریج روند افزایشی را در پیش بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی با اشاره به ورود سامانه جدید به این استان، شرایط جوی مازندران در روز جاری را با بارش متناوب باران، وزش باد و کاهش دما اعلام و پیش بینی کرد که در طی این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عموی و جاری شدن روان‌آب و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.

طبق پیش بینی هواشناسی در روز سه‌شنبه بارش پراکنده باران در سطح استان را شاهد خواهیم بود و از بعدازظهر بتدریج با کاهش ابرناکی آسمان، از ناپایداری‌های جوی نیز کاسته خواهد شد و دمای هوا نیز بتدریج روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت.

هواشناسی پیش بینی کرد که از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری، جو استان پایدار و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش بگیرد و این افزایش دما در روز چهارشنبه محسوس‌تر خواهد بود.

هوای مازندران گرم می‌شود

با خروج تدریجی سامانه بارشی، هوای مازندران نیز از فردا سه شنبه بتدریج گرم شود و این وضعیت نیز به طور متناوب تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت. جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با گرمتر شدن هوا، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۱۸ تا ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با چندین درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۲۶ تا ۲۸ و در روز پنجشنبه نیز به ۲۵ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

میانگین دمای هوا در مناطق غربی مازندران نیز از ۱۴ تا ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با چند درجه افزایش در روز پنجشنبه بین ۲۱ تا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در چند روز آینده روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت بگونه‌ای که میانگین دمای هوای این مناطق نیز از هشت تا ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، با چند درجه افزایش در روز پنجشنبه به ۱۳ تا ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش محسوس دما به تناوب با بارندگی، وزش باد گاهی به نسبت شدید و احتمال رعد و برق و از گذر عصر امروز به صبح سه شنبه در مناطق سردسیر و کوهستانی با بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ متر ارتافع با بارش برف پیش بینی کرده است.

هوای مازندران گرم می‌شود

آسمان مازندران در روز سه‌شنبه نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار پراکنده باران، ‌ از شب بتدریج با کاهش ناپایداری و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما در مناطق ساحلی با احتمال مه صبحگاهی و گذر چهارشنبه شب به صبح پنجشنبه نیز با افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی شده است.
شرایط جوی مازندران در آخرین روز هفته جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و از شب با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می‌دهد که بلده با ثبت دمای ۲۲.۸ و کلاردشت با ۱۰.۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر نیز در روز جاری مواج و طوفانی پیش بینی شده است و بری فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha