ساوه با کنگره ملی شعر عاشورایی میزبان شاعران ایران است

ساوه - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت: این شهرستان مردادماه امسال همزمان با ماه صفر در قالب دومین کنگره ملی شعر عاشورایی میزبان شاعران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ساوه است.

«حسین محمودی فر» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شهرستان در ۱۷ سال گذشته میزبان جشنواره شعر عاشورایی به صورت منطقه‌ای و استانی بوده و از سال گذشته با توجه به استقبال شعرا این جشنواره به کنگره ملی ارتقا پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: دومین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل و تکریم از مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع)، ارتقای سطح کیفی شعرآیینی و گسترش هرچه بیشتر آن و ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی برگزار می‌شود.

محمودی‌فر با بیان اینکه این کنگره در ۲ بخش اصلی و ویژه برگزار می شود یادآور شد: در بخش اصلی اشعار مرتبط با واقعه عاشورا و شهدای کربلا و در بخش ویژه نیز اشعار مرتبط با بصیرت و ولایت‌پذیری با محوریت شهدای امنیت پذیرش می‌شود.

وی گفت: شاعران به منظور شرکت در این کنگره علاوه بر ذکر مشخصات، نشانی و تلفن تماس باید حداکثر پنج اثر را به صورت تایپ شده و یا کاملا خوانا را تا ۱۵ مردادماه سال جاری به دبیرخانه کنگره به آدرس ساوه، خیابان شریعتی، شریعتی۱۰، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی به کد پستی ۳۹۱۸۶۹۸۵۷۹ ارسال کنند.

وی یادآور شد: علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰ و ۰۸۷۴۲۲۲۳۲۲۰، پیام رسان ایتا ۰۹۹۰۳۷۶۳۲۴۲ تماس حاصل کنند.

به گفته محمودی‌فر سال گذشته ۹۰۰ اثر از شاعران مختلف سراسر کشور به نخستین کنگره ملی شعر عاشورایی ارسال شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha