تاکید استاندار گلستان بر ساماندهی مشاورین املاک استان

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با تاکید بر ساماندهی واحدهای مشاورین املاک در این استان گفت: این کار باید به صورت ویژه در دستور کار شورای مسکن استان قرار بگیرد و با همکاری بین مجموعه‌های مرتبط نسبت به شناسایی بنگاه‌های دارای مجوز و بنگاه‌های بدون مجوز اقدام شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه امروز در هفتمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور، اعضای هیات دولت و مدیران بانک‌های عامل به صورت ویدئو کنفرانس با استان‌ها اظهار کرد: با تشکیل کارگروهی از دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق، گاز، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، نماینده دادستان و دیگر دستگاه‌های متولی برای شناسایی خانه‌های خالی و معرفی آنها به سازمان امور مالیاتی استان اقدام شود.

وی بیان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان پیش از آسفالت معابر، خدمات زیربنایی را انجام دهند تا بار دیگر شاهد انجام اقدامات روبنایی و هزینه‌آور نباشیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بانک‌های عامل استان همکاری خوبی در ارائه تسهیلات برای ساخت مسکن در حوزه‌های مختلف دارند و انتظار داریم این همکاری‌ها تداوم داشته باشد.

استاندار گلستان گفت: شرکت‌های تعاونی فرصت و بستر خوبی برای ساخت مسکن هستند و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان نیز باید نسبت به بررسی این ظرفیت‌ها اقدام کنند.

براساس این گزارش، بنا به مصوبه شورای عالی مسکن و ابلاغ آن به مدیران ارشد استان‌ها، سقف مجاز حداکثر افزایش اجاره بها به صورت سالانه ۲۰ درصد و در تهران ۲۵ درصد مشخص شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha