۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۱۶
کد خبر: 85111690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰میلیارد تومان به توسعه آبزی پروری لرستان اختصاص یافت

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل شیلات لرستان گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های آبزی پروری و ایجاد بازارچه ماهی در استان اختصاص یافت و قرارداد این امر با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) منعقد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل شیلات لرستان، کیارش بیرانوند با اشاره به امضای تفاهم نامه سه جانبه سازمان شیلات ایران، استانداری لرستان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور نیل به اهداف توسعه و ایجاد امنیت غذایی، اجرای سیاست‌های کلی دولت و محرومیت زدایی در منطقه، ایجاد اشتغال و درآمد از طریق تولید آبزیان، تکمیل زنجیره تامین آبزیان و توسعه صادرات غیرنفتی و ارزآوری می باشد.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیا در قالب این تفاهم حدود ۷۰۰ میلیارد تومان زیر ساخت حوزه آبزی پروری و بازارچه را در استان ایجاد می کند گفت: اعتبار اجرای این تفاهم نامه از محل مولدسازی تامین می‌شود و در صورت تامین زیر ساخت های مورد نیاز ۱۰ تا ۱۲ مجتمع پرورش ماهی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل شیلات لرستان گفت: در صورت تکمیل این مجتمع های پرورش ماهی ظرف پنج سال آینده، پنج هزار فرصت شغلی در استان فراهم و با تولید ۱۰ هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان ایجاد می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha