۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85111672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوای زنجان افزایش می‌یابد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۷
کد خبر: 85111672
کیفیت هوای زنجان افزایش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: گرد و غبار موجود در آسمان مناطق مختلف استان از بعدازظهر امروز / دوشنبه/ با وزش باد فروکش می‌کند و کیفیت هوا افزایش می‌یابد.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کیفیت هوای استان روز گذشته در شرایط ناسالم و خطرناک برای همه گروه ها قرار داشت، افزود: هم اکنون آسمان استان غبار آلود است و این شرایط از بعدازظهر با وزش باد، وقوع رگبار، رعد و برق و بارش های پراکنده بهبود می یابد.

وی با اشاره به وضعیت دمای هوا طی روزهای آینده در مناطق مختلف استان، یادآور شد: با کاهش دمای هوا فردا / سه شنبه / خنکترین روز استان طی هفته جاری خواهد بود و این دما در مناطق سردسیر استان به صفر و کمتر از آن خواهد رسید.

سلطانی خاطرنشان کرد: با کاهش دمای هوا بارندگی ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان به صورت برف خواهد بود که در این شرایط، کشاورزان باید اقدامات حفاظتی را در خصوص محصولات زراعی و باغی خود در برابر سرمازدگی انجام دهند.

وی با بیان اینکه دمای هوا از هفته آینده افزایش می یابد، اظهار کرد: در اولین روز هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد استان خواهد شد.

این کارشناس، دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۱ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان هفت و ۲۲ درجه، خرمدره هشت و ۲۴ درجه، ابهر هفت و ۲۵ درجه، آببر ۱۱ و ۲۴ درجه، سلطانیه هفت و ۲۱ درجه، قیدار هفت و ۲۲ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha