فردوسی بین ایران اسلامی و باستانی تعادل ایجاد کرد

یزد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی تلاش کرد بین دو تمدن ایران اسلامی و باستانی تعادل ایجاد کرده و گفتمانی معتدل برای حفظ فرهنگ ایران اسلامی بوجود آورد.

به گزارش ایرنا، احسان عابدی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای بزرگ ایران که در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد، افزود: ۲۵ اردیبهشت هر سال بهانه ای برای پاسداشت این حکیم بزرگ است چون فردوسی تمام عمر و زندگی خود را صرف پاسداشت زبان و دفاع از ایران زمین کرد.

وی ادامه داد: هزار سال از زمان خلق شاهنامه گذشته و ما همواره از نام فردوسی می گوییم و نام فردوسی بر تارک ایران می درخشد و در تمام اعصار و قرون این نام زنده مانده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: پاسداشت امروز بیش از هرزمان دیگر نیاز است و در زمانه ای که برخی وطن می فروشند، باید یاد کسانیکه را به هر نحو برای حفظ خاک و میهن تلاش کردند، زنده نگه داریم.

عابدی ادامه داد: فردوسی با خلق داستان‌ها و شخصیت های خود ثابت کرد که ما ایرانی ها به قیمت جان خود هم از این آب و خاک دفاع می کنیم و از رستم دستان تا رستم آذرباد (از شهدای زرتشتی دفاع مقدس استان یزد) گرچه هزاران سال فاصله است ولی رستم ها همچنان زنده هستند و نگهبان این ملک و میهن خواهند بود.

وی اظهار داشت: در دوره های مختلف برای تحریف شاهنامه تلاش شد و خواستند سوء استفاده کنند و شاهنامه را در تقابل با ایران اسلامی قرار دهند درحالیکه تقابلی نیست و فردوسی برای برقراری اعتدال بین ایران اسلامی و باستانی تلاش کرد.

فردوسی بین ایران اسلامی و باستانی تعادل ایجاد کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: این روزها زبان فارسی حال خوشی ندارد و از اسم فرزندان گرفته تا اسامی مختلف به این زبان بی مهری می شود و ما وظیفه داریم حافظ زبان فارسی باشیم چون فردوسی برای حفظ این زبان زحمات زیادی کشید و ما باید قدردان و حافظ این زحمات باشیم.

در این مراسم اسماعیل امینی از اساتید زبان و ادبیات فارسی نیز سخنانی بیان کرد اجرای نقالی، گروه کر و تجلیل از خانواده رستم آذرباد از شهدای زرتشتی دفاع مقدس استان یزد و خانواده شهید محرابی از شهدای مدافع حرم نیز از دیگر برنامه های مراسم بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha