۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۴۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85111498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زبان فارسی‌ ۱۲۰۰ سال ذخیره فرهنگی در پیشینه کشور است

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۴۲
کد خبر: 85111498
زبان فارسی‌ ۱۲۰۰ سال ذخیره فرهنگی در پیشینه کشور است

بوشهر- ایرنا- مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زبان فارسی، زبان کهن و ۱۲۰۰ سال ذخیره فرهنگی در پیشینه کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدیان در آیین بزرگداشت سالروز بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی در بوشهر اظهار کرد: زبان فارسی منجر به پیشبرد فرهنگی بشریت و دومین زبان دنیای اسلام است که باید برای غنای آن فکر و تدبر کرد چراکه این موضوع یکی از دغدغه‌های مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب نیز به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: امروز باید احساس نگرانی و عقب افتادگی در ترویج زبان فارسی که روزی از استانبول آن زمان تا شبه قاره هند را در برداشت به شکل جدی احساس شود.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با احترام به همه گویش ها و قومیت‌ها اعم از عرب، ترک، کرد، لر، بلوچ، گیلک و جنوبی باید با هدف ترسیم افق روشن برای نسل‌های آینده نظام به عنوان پیوند دهنده عزت و اقتدار، برای پاسداشت زبان فارسی برنامه داشته باشیم.

محمدیان ادامه داد: در برهه‌ای از تاریخ قرار داریم که مورخ نویسان فردا قضاوت می‌کنند که در این شرایط برای زبان کهن فارسی چه اقدامی انجام شده است.

وی افزود: متولیان امر فرهنگ بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همگی باید در حوزه بزرگداشت زبان کهن فارسی، نکوداشت و ترویج آن و همچنین جبران عقب ماندگی این زبان در ادوار گذشته تلاش کنند.

محمدیان ادامه داد: در دولت سیزدهم که دغدغه‌های رهبری به صورت ویژه دنبال می‌شود همگان و بویژه فعالان صنعت چاپ و تبلیغات باید نقش و سهم بسزایی در پاسداشت زبان فارسی داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha