۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۲۵
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85111480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوک پیکان برنامه‌های هدفمند دشمن به سمت روحانیت است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: نوک پیکان برنامه‌های هدفمند دشمن به سمت روحانیت است زیرا دشمن به نقش هدایتگری آنان در جامعه واقف است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت عصر یکشنبه در آیین تجلیل از اساتید و مبلغین برتر استان خراسان جنوبی افزود: روحانیت انقلابی با هدایتگری خود کمک کردند که انقلاب اسلامی شکل گرفت و پیروز شد و از طرفی در مقابله با گروهک‌ها، تجزیه‌طلب‌ها و دوران دفاع مقدس هم نقش‌آفرینی کردند.

وی تصریح کرد: امروز اگر هم ضعفی در قوای سه گانه به ویژه دولت دیده می‌شود در داخل کشور و شبکه‌های معاند، نوک انگشتان به سمت روحانیت است که باید پاسخگو باشند این درحالی است که آنان به لحاظ قانونی وظیفه‌ای برای پاسخگویی ندارند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئله عمامه‌پرانی برخی افراد کار تصادفی نیست بلکه اقدامی هدفمند برای تخریب جایگاه روحانیت است گفت: دشمن می‌داند که کجا را هدف قرار دهد تا نظام اسلامی را ساقط کند.

قناعت با اشاره به نقش هدایت فکری، دینی، سیاسی و بصیرت‌افزایی روحانیت در جامعه اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا، حکومتی بعد از پیروزی، رفراندوم و همه‌پرسی برای روی کار بودنش برگزار نمی‌کند اما جمهوری اسلامی ایران، ۵۸ روز بعد از پیروزی انقلابش این کار انجام داد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روحانیون در دعوت مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی‌ها مختلف از جمله ۲۲ بهمن و روز قدس نقش مهمی دارند افزود: راهپیمایی‌ها و حضور پررنگ مردم در مراسمات ملی و مذهبی و تشییع پیکر شهدا از جمله رفراندم‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی یادآور شد: نوک پیکان برنامه های هدفمند دشمن به سمت روحانیت است اما با وجود تبلیغات گسترده دشمن به ندرت شاهد عمامه‌پرانی و بی‌احترامی به روحانیت هستیم‌ چون مردم ما هنوز انقلابی و متدین هستند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نظام و انقلاب مدیون خون شهداست که روحانیون آنها را تربیت کردند گفت: جریان انقلابی، دفاع مقدس را مدیریت کرد و یکی از اشتباهات بزرگ ما این بود که بعد از جنگ مدیریت اقتصادی و اجرایی کشور را دست جریان انقلابی ندادیم.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت هم در این مراسم گفت: هرکسی لباس روحانیت دارد در حقیقت نقش معلمی را هم عهده‌دار است و پیامبر اسلام فرمودند من هم مبعوث شدم که معلم باشم لذا علما در جامعه نقش معلمی و مسوولیت آموزش و تلاوت قرآن و اصلاح جامعه و تزکیه مردم را دارند.

حجت الاسلام محسن محمدی با اشاره به اینکه حضور روحانیت در هر مجموعه‌ای باعث برکات و امنیت روحی و روانی برای جامعه است یادآور شد: علما میراث‌دار انبیا هستند و با برنامه وتبلیغی که علما دارند کار انبیا را انجام می دهند.

وی ادامه داد: همانگونه که در عصر انبیا قسمتی از مردم و جامعه قدردان آنان بودند امروز هم قسمتی از جامعه قدردان زحمات علما و روحانیت هستند و نیز همانطور که در عصر انبیا کسانی بودند که به روحانیت توهین و هتک حرمت و حتی اقدام به قتل انبیا می‌کردند امروز هم عده‌ای اندک با تبلیغات منفی، مباحث روحی و روانی، عمامه پرانی و گاه هم با چاقو و شهید کردن به این قشر هتک حرمت می‌کنند.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت تصریح کرد: امروز جامعه روحانیت همانند انبیا میراث‌دار همه خوبی‌ها هستند و این عرصه و صحنه را برای جولان دیگران ترک نخواهد کرد.

وی گفت: در سفرهای استاندار خراسان جنوبی به شهرستان های استان طی یکسال و چهار ماه گذشته، حدود ۲۰ میلیارد تومان در حوزه دین مصوب شده است که در برخی مناطق صدردصد تخصیص یافته و برخی هم کمتر بوده که امیدواریم این برکات بیشتر و ارتباطات طرفینی باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: آسایش و آرامشی که امروز در راه تبلیغ دین داریم مرهون لباس روحانیت است و اگر خوب دقت کنیم تعرض و هتک حرمتی که در تحرکات روزانه به این قشر شده بسیار اندک بوده و بیشتر آن عزت و احترام بوده که ناشی از خون‌های بر زمین ریخته شده است.

حجت‌الاسلام علی رستمیانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی خواستگاهش حوزه علمیه است تصریح کرد: انقلاب از حوزه شروع شده و امتداد آن هم حوزه هست و خواهد بود اگر گاهی هم مورد سوال واقع می شویم درصدی از این سوال مربوط به عملکرد دولت‌هاست که ترک فعل های فراوان داشته‌اند و این سوال‌ها گاهی با زبان نرم یا تند و گاهی هم با زبان برنده و سلاح پرسیده می‌شود که بیشتر این سوالات از میزان توجه مسئولان به خواسته‌ها و بیانات رهبری است.

وی ادامه داد: امروز مشکل از آنجایی است که تصمیم گیری‌های فرهنگی، دینی و تبلیغی کشور خاستگاه آن از حوزه علمیه به جاهای دیگر منتقل شد و در تخصیص بودجه‌ها، آخرین مبالغ به کارهای فرهنگی اختصاص یافت که بعد مجبور شدیم ده‌ها برابر در جاهای دیگر هزینه کنیم.

وی بیان کرد: در سال‌هایی که دغدغه همه ما فرهنگ و اسلام است و احساس خطر می‌کنیم بازهم چشم بینای انقلاب و عقل کل جامعه، درد را در اقتصاد می‌دانند چون مشکل فرهنگی ما زاییده اقتصاد غلط ما در این سالها بوده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: مطالبه طلاب از استاندار این است که در اداره استان و در مناصب دولتی اگر نخواهیم از نیروهای با بصیرت و انقلابی و جهادی استفاده کنیم ثمری نخواهد داشت و شعار امسال هم همچون چند سال گذشته می‌گذرد.

وی افزود: تاکنون جور خیلی از ترک فعل‌ها را حوزه برگردن گرفته است این باری که بر روی دوش روحانیت است ناشی از ترک فعل‌هایی است که در ده‌ها سال گذشته تحمل کردیم اما ممکن است به شکل دیگری بروز پیدا کند این را باید عنایت و دقت داشته باشید.

حجت‌الاسلام رستمیانی گفت: تصمیم گیری‌های فرهنگی بدون مشاوره با روحانیتی که در بطن و در کنار مردم در محروم‌ترین نقاط خدمت می‌کنند و آماج خواسته های مردم نیز هستند قطعا به سرانجام نخواهد رسید.

وی یادآور شد: در انتخاب مدیران بحث تابعیت مدیر از ولایت فقیه، فعالیت جهادی و نیز دلسوزی برای جامعه را ملاک قرار دهید و به روحانیت در تصویرسازی های فرهنگی نقشه مناسب بدهید، تصویرسازی فرهنگی که اتفاق می‌افتد مطابق با آنچه واقعیت است و آنچه روحانیت حس می‌کنند نیست که این زنگ خطری برای جامعه است.

در این مراسم تعدادی از از اساتید و مبلغان برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha