۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۱۷
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85111420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۸۰ روستای کشور با همت بسیج سازندگی آبرسانی شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۱۷
کد خبر: 85111420
۶۸۰ روستای کشور با همت بسیج سازندگی آبرسانی شد

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: این نهاد برای آبرسانی به سه هزار و ۵۰۰ روستای کشور انتخاب شده است که تاکنون طرح آبرسانی در ۶۸۰ مورد از این روستاها به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمد زهرایی روز یکشنبه در جلسه بسیج سازندگی استان لرستان افزود: بر اساس آمار ۱۶ تا ۱۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور فاقد آب شرب هستند یا آب شرب پایدار ندارند که رفع این مشکل با مدل کار جهادی و میدانی و همکاری همه دستگاه ها در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت:‌ از مجموع آبرسانی به هفت هزار و ۱۳۸ روستا در کشور، بسیج سازندگی معین سه هزار و ۵۰۰ روستا شد که تاکنون طرح تامین آب پایدار ۶۸۰ روستا به اتمام رسیده است و علاوه بر این امسال طرح جدید آبخیز تا جالیز هم اجرا می شود.

وی ادامه داد: اکنون تمام اعتبار سالانه آبخیزداری، قنات، استخر و سایر سازه های مشابه در وزارت جهاد کشاورزی به یک هزار میلیارد تومان (همت) نرسیده است اما امسال با کمک مجلس شورای اسلامی برای این مهم ۳.۵ همت اختصاص یافت.

سردار زهرایی افزود:‌ بنابر آمار ارایه شده، ۹۲ میلیون هکتار از اراضی کشور آبخیزداری و آبخوان داری نشده است و ۴۰ هزار رشته قنات نیاز به کانال کشی و بهسازی دارد که در قالب طرح آبخیز تا جالیز، اجرای آبخیزداری و آبخوان داری ۱۹ میلیون هکتار و ۱۴ هزار قنات، استخر و کانال کشی طی سه سال مدون شده است که در صورت اجرا آثار بسیار مثبتی برای کشاورزان خواهد داشت.

وی در خصوص ایجاد و بهسازی راه ihd روستای در کشور نیز گفت: اجرای ۲۵ هزار کیلومتر در کشور شامل طرح های بسیج سازندگی می شود که استان لرستان هم باید اولویت ها را معرفی کند که بسیج سازندگی علاوه بر تخصیص استانی، قیر مازاد هم تامین خواهد کرد.

سردار زهرایی در مورد اشتغال نیز گفت:‌ پارسال در این راستا وام تبصره ۱۶ پرداخت شد امسال هم تسهیلات از محل تبصره ۱۸ پرداخت و پیشنهاد می شود باتوجه به اینکه ۵۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات این تبصره در اختیار استانداران است در این راستا تلاش و همکاری مضاعف داشته باشند چراکه پارسال به طور متوسط ۱۷ درصد از اعتبارات استانی، در قالب این تسهیلات با عملکرد بالا و انحراف کم پرداخت شد.

وی تصریح کرد: تابستان نیز طرح «هجرت» شهید عجمیان و ۲۰ هزار مدرسه نیازمند تعمیر و زیبا سازی در کشور بهسازی می شوند.

به گفته سردار زهرایی پارسال ۱۴ دستگاه تجهیزات و ماشین آلات به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان برای طرح های سازندگی در کشور تامین شد که ارزش روز آنها ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha