فضای خلخال به رایحه شهید عطرآگین می‌شود

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳
کد خبر: 85111175
فضای خلخال به رایحه شهید عطرآگین می‌شود

اردبیل- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال گفت: همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ص) فضای این شهرستان با رایحه و بوی شهید گرانقدر این دیار عطرآگین می‌شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ جواد نوروزی در جلسه هماهنگی تشییع و تدفین پیکر پاک شهید نصرت الله منصورپور از شهدای دفاع مقدس که در تفحص‌های اخیر در مناطق عملیاتی جنوب کشور کشف شده است، گفت: پیکر پاک شهید منصورپور پس از ۳۹ سال دوری از زادگاه و خانواده خود همزمان با سالروز شهادت بنیانگذار مکتب شیعه امام جعفر صادق (ص) در شهر هشجین و زادگاه این شهید والامقام تشییع خواهد شد.

وی افزود: سه شهید تازه تفحص شده استان اردبیل ساعت 8.30 دقیقه روز دوشنبه پس از تحویل در فرودگاه شهر اردبیل با مشایعت اهالی شهیدپرور شهرها و روستاهای بین مسیر، به شهرهای مشگین شهر، خلخال و اردبیل منتقل خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه خلخال گفت: پیکر پاک شهید نصرت الله منصورپور پس از تشییع در طول مسیر و همچنین حضور در مراسم کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در شهرستان کوثر از طریق جاده قدیم گیوی به خلخال و با استقبال اهالی روستاهای اناویز، ایلوانق و علی آباد به شهر خلخال انتقال داده می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسم استقبال از شهید والامقام شهرستان خلخال وهمچنین تشییع پیکر پاک شهید ساعت 16 عصر روز دوشنبه در میدان بسیج شهر خلخال برگزار و سپس مراسم شبی با شهدا با حضور پیکر پاک شهید در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود.

سرهنگ نوروزی ادامه داد: همزمان با سالروز شهادت بنیانگذار مکتب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ص) روز سه‌شنبه پیکر پاک شهید نصرت الله منصورپور با بدرقه رسمی مردم و مسئولین خلخال به زادگاه این شهید گرانقدر حرکت و در محل گلزار شهدای شهر هشجین به خاک سپرده می‌شود.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: در جریان انتقال پیکر پاک شهید به خلخال و همچنین از خلخال به هشجین تمامی امکانات خودرویی و لجستیکی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در اختیار این مراسم گذاشته خواهد شد.

سید جواد یحیی زاده اضافه کرد: در برنامه‌های تشییع، استقبال و بدرقه شهید نصرت الله منصورپور علاوه بر برپایی دسته‌های عزاداری، مراسم سنتی گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) نیز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا شهید والا مقام «نصرت‌اله منصورپور هشجین» در تاریخ ۱۳۴۵/۰۱/۳۰ در شهر هشجین مرکز بخش خورش‌رستم شهرستان خلخال متولد شد. شهید منصورپور در کسوت بسیجی در ایام دوران مقدس به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۰۳ در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به شهادت رسید.

پیکر پاک این شهید مطهر در منطقه عملیاتی جزیره مجنوع باقی مانده بود که در عملیات گروه تفحص شهدا در این منطقه کشف شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha