۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85111124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات شبکه توزیع آب نظرآباد با افزایش ۱۱ حلقه چاه سامان یافت

کرج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز اعلام کرد: شبکه آب شهر نظرآباد این استان با اتصال ۱۱ حلقه چاه به مخازن ذخیره آب، متعادل و ساماندهی شد.

حمیدرضا نامداری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون آب شهر نظرآباد از طریق ۳۶ حلقه چاه تامین می شود که تا پیش از این آب ۱۱ حلقه آنها به صورت مستقیم وارد شبکه های توزیع می شد.

وی ادامه داد: از آنجا که اراضی نظرآباد ماسه ای است ورود مستقیم آب این چاه ها به داخل شبکه توزیع با انتقال مقادیری ماسه همراه بود که با حذف انتقال مستقیم آب به شبکه ها ضمن متعادل سازی توزیع آب از ورود ماسه به داخل شبکه ها جلوگیری شد.

نامداری به مزایای انتقال آب چاه ها به مخازن ذخیره اشاره کرد و گفت: توزیع عادلانه آب، کاهش فشار بر شبکه های انتقال و توزیع آب، پیشگیری از انتقال ماسه به داخل شبکه ها، تجمیع کلرزنی آب و اطمینان از ذخیره سازی آب در زمان قطعی برق و پیشگیری از قطع آب مشترکان در زمان قطعی برق از مزایای این روش است .

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز بیان کرد: اکنون چهار مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۲۲ هزار متر مکعب در شهر نظرآباد استان البرز فعال است.

وی یادآور شد: با توجه به محدودیت منابع آبی شهرستان نظرآباد با همکاری شرکت آب منطقه ای استان البرز ، طرح انتقال آب سد طالقان به نظرآباد مراحل تکمیلی خود را می گذراند و در آینده نزدیک آب این سد وارد شبکه توزیع نظرآباد می شود.

شهرستان ۱۶۰ هزار نفری نظرآباد واقع در ۴۵ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز یکی از مناطق دارای تنش آبی استان البرز است که در اجرای طرح جامع آبرسانی با اهتمام دولت سیزدهم تامین آب این شهرستان در اولویت قرار گرفته است.

طرح جامع آبرسانی استان البرز از فروردین ماه سال ۱۴۰۱ با حمایت دولت سیزدهم در این استان آغاز شده که در گام نخست آب سد طالقان به ۲ شهرستان بحرانی نظرآباد و اشتهارد انتقال می یابد.

قرار است کام مردم این ۲ شهرستان تا تابستان ۱۴۰۲ از آب گوارای سد طالقان سیراب شود.

،

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha