استاندار فارس: بدون همراهی مردم بهترین سیاست ها هم اجرایی نمی شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: در بحث مردمی سازی ما مدیران باید به این نتیجه برسیم که بدون همراهی مردم، حتی بهترین سیاست‌های دنیا را هم نمی‌توان به شکل شایسته اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه، روز یکشنبه در شورای اداری استان در شیراز افزود: همچنین ما مدیران باید به این نتیجه برسیم که بهتر از همه مردم در همه امور نمی فهمیم، برخی از ما تصور می‌کنیم که از همه مردم در همه امور بهتر می فهمیم که این یک تصور غلط است که باید کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: برخی از گروه‌های مردمی ما که به شکل جهادی، با انگیزه و بودن تکبر و ریا وارد میدان‌ها می شوند فکر می‌کنند که فقط خودشان مخلص، جهادی، خدایی، وقت گذار هستند و همه مدیران به دنبال مدیریت، ریاست و حفظ میز و ریاستشان هستند.

او اظهار داشت: این مجوعه ها باید راهنمایی شوند که اینگونه نیست که همه مدیران اختلاسگر، کم وقت گذار، بی تجربه و ریاست طلب هستند و فقط کسانی که در میدان کارهای جهادی می کنند خیلی مخلص هستند.


اصلاح الگوی کشت، بدون همراهی کشاورزان ممکن نیست
استاندار فارس، در خصوص استفاده از ظرفیت و توان مردم در عملیاتی کردن برخی سیاست ها گفت: از جمله مواردی که لازم است در ماجرای مردمی سازی دنبال شود بحث اصلاح الگوی کشت است که بدون همراهی کشاورزان این کار ممکن نیست.

ایمانیه افزود: همچنین بدون همراهی و مشارکت مردم کاهش مصرف گاز، برق و بنزین نیز مقدور نخواهد بود.: در این زمینه یک فاجعه در کشور در حال رخ دادن است. در بودجه امسال یک میلیارد دلار برای واردات بنزین گذاشته شده، تا کی باید کشوررا اینگونه اداره کرد؟

استاندار فارس افزود: برای مدیریت مصرف، آب، برق و گاز نیاز به همراهی مردم داریم، در بحث مبارزه با گران فروشی هم تا پای مردم به میدان نیاید نمی توان گران فروشی در همه زمینه ها را رفع کرد.
ایمانیه گفت:: در مبارزه با قطع درختان، مبارزه با زمین خواری، شناسایی خانه های خالی، کاهش اجاره بها تا مشارکت و همراهی مردم در میان نباشد نمی توان کار مثبتی انجام داد. بر اساس گزارش های موثق، ۲ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد ، مگر با ۲ مامور مالیات می توان خانه های خالی را کنترل کرد.

او افزود: در بحث مبارزبا اعتیاد نیز نیاز به مشارکت و همراهی مردم داریم، در این زمینه تجربه خوبی توسط سپاه در روستاها و با کمک مردم کسب شد و بسیاری از روستاهای فارس از اعتیاد پاکسازی شدند که این کار آثار زیبایی داشته است.

وی گفت: آنچه که در این زمینه در استان فارس اتفاق افتاده یک الگوی جهانی است که باید تعمیم داده شود.

استاندار فارس افزود: بحث مبارزه با قاچاق کالا هم باید مردمی شود چرا که نمی شود با چند مامور، قاچاق را در کشور جمع کرد.

ایمانیه اظهار داشت: بنا به اعلام وزارت صمت، اگر قاچاق پوشاک و کفش قطع شود یک میلیون شغل در کشور ایجاد می‌شود که این مساله بیانگر اهمیت و لزوم مقابله با قاچاق با کمک مردم است.
استاندار فارس همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست که به همراه کارکنان خود، برای یک مرتبه بخشی از حقوق یک ماه خود را به بحث آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص دهند.

وی افزود: قطعا آن میزان پولی که از این طریق جمع آوری می شود می تواند به آزادسازی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیر عمد که بنا بر هر دلیلی از جمله ورشکستگی در زندان هستند کمک کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha