۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۴۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85111064
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

مردم زنجان در انتظار اجرای بزرگترین پروژه ترافیکی تاریخ شهر

زنجان – ایرنا – امسال بزرگترین پروژه ترافیکی تاریخ شهر زنجان با احداث چهار تقاطع غیر همسطح، یک پل روگذر و ۲ اصلاح هندسی در مسیر میدان سپاه تا آرامستان با برآورد اعتبار هزار میلیارد تومان به منظور حل معضلات ترافیکی اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، امروزه با رشد روزافزون جمعیت و تعداد وسایل نقلیه، مسایل و مشکلات جدی حمل و نقل از قبیل کاهش منابع انرژی، افزایش خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از تصادفات و اتلاف زمان و سوخت به ویژه در ساعات اوج ترافیک به چالشی در شهرها تبدیل شده است.

سازگاری و هماهنگی شهرها با این تغییرات نیازمند داشتن برنامه مناسب و جامع ترافیک شهری است تا بتوان با افزایش جمعیت و حجم خودروها نسبت به حل و فصل مشکلات و رفع چالش های جامعه اقدام کرد.

در شهر زنجان، معابر غرب این شهر با انتقال آرامستان به این منطقه و اجرای بخش بزرگی از واحدهای نهضت ملی مسکن و نیز استقرار شهرک صنعتی شماره یک به یکی از پرترددترین مسیرها تبدیل شده و مشکلات متعددی را ایجاد کرده است.

در این راستا شورای شهر و شهرداری زنجان رفع معضلات ترافیکی این محدوده را جزو اولویت اصلی در ارائه و تدوین لایحه بودجه سال جاری قرار داد.

شهردار زنجان معتقد است: کار کردن نقطه ای و محدود در این منطقه نه تنها مشکل ترافیک را حل نخواهد کرد بلکه گره های دیگری را بر آن می افزاید، از این جهت رفع معضل ترافیکی مسیر آرامستان به صورت جامع دیده شده است و امیدواریم با اجرای پروژه های تعریف شده، شاهد اتفاق های خوبی در این منطقه باشیم.

به گفته علیرضا فیروزفر مسیر آرامستان(حدفاصل میدان سپاه تا تقاطع ثمین) در صورت اجرا نشدن پروژه های اصلاح روان سازی ترافیک و نداشتن برنامه و مدیریت لازم به نقطه ای بحرانی به لحاظ ترافیک تبدیل می شود که همین موضوع موجب شد در بررسی اولویت ها، این مسیر برای اجرای پروژه ها مد نظر قرار گیرد.

مردم زنجان در انتظار اجرای بزرگترین پروژه ترافیکی تاریخ شهر

قرارگاه خاتم الانبیا مجری طرح های روان سازی ترافیک در زنجان

رییس شورای اسلامی شهر زنجان به اولویت های هزینه کرد بودجه شهرداری زنجان در سال جاری اشاره کرد و گفت: این سیاست ها و اولویت ها از جمله موضوع رفع معضلات ترافیکی شهر در بررسی لایحه بودجه مورد توجه قرار گرفته و رقمی حدود ۲۶۰ میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص داده شده است.

بر اساس اولویتی که اجرای این طرح دارد، به طور حتم بودجه مورد نیاز آن به تناسب پیشرفت پروژه ها تامین خواهد شد. مجید ناصحی مقدم به اجرای پروژه های روان سازی ترافیک در غرب شهر زنجان اشاره کرد و افزود: بر اساس اولویتی که اجرای این طرح دارد، به طور حتم بودجه مورد نیاز آن به تناسب پیشرفت پروژه ها تامین خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان به تفاهم نامه شهرداری زنجان با قرارگاه خاتم الانبیا جهت اجرای پروژه های عمرانی در زنجان اشاره کرد و افزود: تلاش ما استفاده از ظرفیت این قرارگاه برای پیشبرد طرح های عمرانی شهر است که نخستین مرحله آن با آغاز احداث پارک بزرگ هاشمی نژاد عملیاتی می شود و اجرای طرح رفع معضلات ترافیکی مسیر سه راه امجدیه تا آرامستان نیز به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شده است.

پیش بینی اعتبار حدود هزار میلیارد تومانی برای پروژه های روان سازی ترافیک زنجان

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی زنجان از پیش بینی اعتبار نزدیک هزار میلیارد تومانی برای اجرای پروژه های روان سازی ترافیک در غرب زنجان خبر داد و گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده قرار است ۷۰ درصد این مبلغ از محل واگذاری املاک شهرداری به پیمانکار و ۳۰ درصد نیز به صورت نقدی پرداخت شود.

اجرای طرح های روان سازی ترافیک در غرب شهر زنجان علاوه بر حل معضلات ترافیکی، موجب گشایش هایی نیز در این منطقه خواهد شد و ظرفیت های توسعه این منطقه را ارتقا خواهد داد. سعید نجفی با بیان اینکه عملیات اجرای پروژه های روان سازی ترافیک در غرب شهر زنجان سوم خردادماه امسال آغاز می شود، گفت: در حدفاصل مسیر میدان سپاه تا تقاطع ثمین، چهار تقاطع غیر همسطح، یک پل روگذر و ۲ اصلاح هندسی احداث می شود.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده قرار است این پروژه ها ظرف مدت ۲ سال و حتی کمتر از این مدت به بهره برداری برسد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی زنجان گفت: اجرای این طرح های روان سازی ترافیک در غرب شهر زنجان علاوه بر حل معضلات ترافیکی، موجب گشایش های قابل توجهی نیز در این منطقه خواهد شد و ظرفیت های توسعه این منطقه از شهر را ارتقا خواهد داد.

مردم زنجان در انتظار اجرای بزرگترین پروژه ترافیکی تاریخ شهر

انجام مطالعه ویژه برای اجرای طرح های روان سازی ترافیک در غرب شهر زنجان

معاون عمرانی و امور زیر بنایی شهردار زنجان نیز در این باره گفت: یکی از مطالعات ویژه‌ مشاور در سال گذشته برای اجرای طرح های روان سازی ترافیک، ساماندهی مسیر آرامستان بود که مطالعات و طراحی اولیه در قالب هفت پیش طرح انجام شد و در نهایت یکی از آنها مورد تایید قرار گرفت.

علیرضا انصاری افزود: برای این پروژه ها انتهای سال گذشته مصوبه شورای ترافیک هم اخذ شد که در نهایت با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته و قراردادی که با قرارگاه خاتم‌ الانبیا(ص) منعقد شد، ساخت این پروژه در مدت دو سال عملیاتی می شود.

این مسئول با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه ها، اظهار کرد: کل هزینه احداث تقاطع‌های همسطح ۹۰۷ میلیارد تومان است که ۹۰ میلیارد تومان نیز برای ساماندهی و اصلاح زنجانرود هزینه خواهد شد تا طراحی و ساخت تقاطع‌های غیر همسطح و اصلاح هندسی محور شهیدان کریمی و ساماندهی و اصلاح زنجانرود را شاهد باشیم.

برآیند:

با رشد و توسعه شهرها و افزایش ترافیک و حجم خودروها موضوع ساماندهی ترافیک شهری و اصلاح تقاطع ها، معابر و میادین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به عنوان یک مطالبه مهم و ضروری شهروندان از مدیران شهری مطرح می شود.

در شهر زنجان نیز با توجه به مشکلات ترافیکی موجود، احداث چهار تقاطع غیر همسطح، یک پل روگذر و ۲ اصلاح هندسی در مسیر میدان سپاه تا آرامستان شهر زنجان با برآورد اعتبار هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که به زودی به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی تاریخ این شهر با هدف حل معضلات ترافیکی به مرحله اجرا در می آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha