۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبر: 85110961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات جدید دولت سیزدهم به بیمه‌شدگان سلامت

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبر: 85110961
خدمات جدید دولت سیزدهم به بیمه‌شدگان سلامت

بوشهر - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به خدمات بیمه‌ای دولت سیزدهم برای درمان ناباروری، گفت: تاکنون ۳۷۷ زن و مرد ناباروری بوشهری برای دریافت خدمات در سامانه این بیمه نشان‌دار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داراب بارگاهی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته جمعیت، اظهار کرد: پس از سال‌ها مطالبه مردمی و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، دولت سیزدهم سازمان‌های بیمه‌گر را مکلف کرد تا ۹۰ درصد از هزینه درمان دولتی و عمومی غیر دولتی زوجین نابارور را پرداخت کند و بر این اساس اداره‌کل بیمه سلامت استان بوشهر با تنها مرکز ناباروری استان بوشهر (خصوصی) قرارداد امضا کرد.

وی افزود: زوج‌های بوشهری در حالی که به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در دیگر استان‌ها نیز مراجعه کنند از این خدمات بیمه‌ای برخوردار می‌شوند و در صورت مراجعه به دیگر مراکز نیز می‌توانند با ارائه مدارک درمان خود این هزینه را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه کرد: در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت بیمه سلامت از سال گذشته اقدام به امضا تفاهم نامه با ماماها کرده که تاکنون تنها پنج مامای فعال در این استان برای امضای این قرارداد اقدام کرده است.

بارگاهی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای امضای قرارداد با ماماها وجود ندارد، بیان کرد: در زمان حاضر پرداخت مطالبات واحدهای تشخیصی، دارویی و درمانی استان بوشهر از سوی بیمه سلامت به روز است و از ماماها و دیگر پزشکان فعال در این استان دعوت می‌شود برای ارائه خدمت به مردم، نسبت به انعقاد قرارداد با این بیمه اقدام کنند.

وی یادآور شد: بر اساس بند ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ همه مراکز تشخیص و درمانی مکلف هستند تا با بیمه سلامت قرار داد امضا کنند.

بیشتر بخوانید

وقتی ماماهای بوشهری با بیمه سلامت قهر می کنند

خدمات جدید دولت سیزدهم به بیمه‌شدگان سلامت

چتر بیمه‌ای بر سر توان‌خواهان

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: از دیگر خدمات دولت سیزدهم در راستای گسترش خدمات بیمه‌ای افزایش چشمگیر کدهای خدمتی تحت پوشش بیمه به توان‌خواهان است که در این راستا بیمه سلامت ۷۰ درصد از هزینه درمان دولتی و خصوصی آنها را در ۵۹ کد خدمتی پرداخت می‌کند.

وی افزود: تاکنون بیمه سلامت استان بوشهر با ۱۵ مرکز توان‌یابی دولتی و خصوصی در این استان قرارداد امضا کرده است.

بارگاهی یادآور شد: حدود هشت‌هزار توان‌خواه بوشهری تحت پوشش بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی است که از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

خدمات جدید دولت سیزدهم به بیمه‌شدگان سلامت

دارویار هیچ افزایش پرداختی را به بیماران تحمیل نکرد

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: اختصاص ارز ترجیحی دارو به مردم از کانال سازمان‌های بیمه‌گر از خدمات دولت سیزدهم در راستای پیشگیری از قاچاق و هدررفت این اعتبارات بود و هیچ افزایش پرداختی از جیب بیماران را به دنبال نداشت.

وی گفت: بیمه سلامت حدود چهار میلیارد تومان اعتبارات ارز ترجیحی را به داروخانه‌ها پرداخت کرده است.

بارگاهی افزود: این بیمه سال گذشته در استان بوشهر ۲۹ میلیارد تومان در این قالب به داروخانه‌ها پرداخت کرد و این مطالبات تا پایان سال انجام شده است.

بیمه سلامت بوشهر ۳۰۸ میلیارد تومان صرف هزینه‌های درمانی بیماران این استان کرد

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اظهار کرد: همه مطالبات موسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد این بیمه تا پایان سال گذشته انجام شده و با توجه به اینکه سال مالی جاری از اردیبهشت آغاز شده، آمادگی برای پرداخت مطالبات همه مستندات ارسالی موسسات وجود دارد.

وی اعلام کرد: سال گذشته حدود ۳۰۸ میلیارد تومان اعتبار درمانی بیمه سلامت در استان بوشهر هزینه شد که ۱۰۵ میلیارد آن مربوط به مراکز دانشگاهی بوده است.

بارگاهی افزود: در این سال ۱۳۳ میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی سطح یک و ۶۹ میلیارد تومان به مراکز غیر دانشگاهی مانند درمانگاه‌ها، مراکز تشخیصی و داروخانه‌ها پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه همه خدمات بیمه‌ای الکترونیک شده و امکان پرداخت خارج از این سیستم وجود ندارد از همه موسسات و پزشکان این استان خواست تا هرچه زودتر برای امضای قرارداد با بیمه اقدام کنند.

برداشتن هزینه‌های کمرشکن بیماری‌های خاص از دوش۶۲۴۵ بیمار بوشهری

وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج از آبان گذشته، اظهار کرد: پرداخت نزدیک به ۱۰۰ درصدی هزینه‌های کمرشکن این بیماران از خدمات شایسته دولت سیزدهم در نیمه دوم سال گذشته بود که در این قالب شمار بیماری‌های این دسته از پنج نوع به ۱۰۷ نوع افزایش یافت.

بارگاهی افزود: ۶ هزار و ۲۴۵ بیمار خاص و صعب‌العلاج بوشهری برای دریافت خدمات از این صندوق نشان‌دار شده‌اند و از میان این دسته از بیماری‌ها دیابت، فشارخون، دیالیز و ام اس بیشترین فراوانی را در استان بوشهر دارد.

بیشتر بخوانید

صندوق بیماری‌های خاص ۲۰ میلیارد تومان برای درمان بیماران بوشهری پرداخت کرد

خدمات جدید دولت سیزدهم به بیمه‌شدگان سلامت

۴۰۰ هزار بوشهری زیرچتر رایگان بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر در استان بوشهر زیر پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۰ درصد از این جمعیت در قالب ۲ صندوق بیمه روستایی و ایرانیان (همگانی) به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

وی با اشاره به تغییر تعرفه‌های بیمه‌ای صندوق ایرانیان در سال جاری، بیان کرد: دهک اقتصادی بیمه‌شدگان تعیین‌کنده میزان حق بیمه آنها است و بر این اساس افراد در دهک‌های یک تا سه به صورت رایگان، دهک‌های چهار تا ۹ به ترتیب ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۰، ۶۰ و ۸۰ درصد و دهک ۱۰، ۱۰۰ درصد حق بیمه سالانه یعنی یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان را می‌پردازند.

بارگاهی درباره بیمه‌شدگان غیرایرانی بیمه سلامت نیز گفت: اتباع خارجی آسیب‌پذیر رایگان و غیر آسیب‌پذیر با پرداخت حق بیمه سالانه ۲ میلیون ۶۳۶ هزار و ۴۰۰ تومانی بیمه می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر یادآور شد: مردم می‌توانند با ورود به سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت یا نصب اپلیکیشن بیمه سلامت من با استفاده از کد ملی از وضعیت بیمه‌ای و نسخه‌های الکترونیک خود مطلع شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha